توضیح نماینده اهواز دربارهٔ منشاء مسمومیتهای مرموز در خوزستان

نماینده اهواز گفت : طی دو هفته قبل بیش از ۱۵ هزار نفر در اهواز به سبب مسمومیت ناشناخته به بیمارستانها مراجعه کرده اند .

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز،نماینده اهواز گفت : طی دو هفته قبل بیش از ۱۵ هزار نفر در اهواز به سبب مسمومیت ناشناخته به بیمارستانها مراجعه کرده اند .
سید شکر خدا موسوی ، در گفت و گو با ایران خبر ، دربارهٔ مسمومیتهای گزارش شده میان مردم خوزستان به ویژه در شهر اهواز در پی بارندگی های اخیر گفت : برداشت ما این بود که با استمرار بارندگی ها ، هوا و زمین شسته می گردد و از درصد مسمومیتها کم خواهد شد ، اما آنچه تا کنون رخ داده است ، کاملا بر عکس پیش بینی ها بوده و اتفاقا باران شدید روز قبل ، میزان مراجعات مردم را افزایش داد ؛ هنوز وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی خوزستان دربارهٔ سبب قطعی این مسمومیتها توضیح نداده اند و تنها گزارشهایی را دربارهٔ علائم این مسمومیتها ارائه شده است که حکایت از تنگی نفس شدید ، سرفه و سردرد دارد.

منشاء آلودگی ها از خارج مرزهاست

نماینده مردم اهواز گفت : به نظر می رسد ، منشاء این آلودگی ها ریزگردهای عراق باشد ، یک سال است که ما داریم در اینباره فریاد می زنیم ، الان دیگر آب و خاک اهواز به شدت آلوده شده است ، در عراق انواع سلاحهای شیمیایی ، انواع بمبها و حتی اورانیوم ضعیف شده آزمایش شده است ، معلوم نیست که گرد و خاک که از این کشور به خوزستان می آید ، حامل چه موادی است ، در سالهای قبل بارندگی هم وجود نداشته تا این آلودگی ها شسته شود ، حال که بعد از مدتها شاهد بارش باران هستیم ، نمی دانیم که این بارانها حاوی چه نوع مواد شیمیایی ای می باشد .

وی در ادامه گفت : در خود خوزستان هم گازهای نفتی ، فاضلات غیر مجاز در کارون ، آلایندگی صنایع و پتروشیمی ، مزید بر سبب شده است و همه این موارد دست به دست هم داده است تا شاهد این بارانهای شیمیایی در استان باشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت : خاک خوزستان ،سالها پذیرای انواع مواد و آلودگی ها بوده است و اکنون این مسمومیتهای مرموز ناشی از همین آلاینده هاست ، حتی نمی توانیم به مردم پیشنهاد کنیم که در خانه بمانند ، چون موارد متعددی از مراجعات به بیمارستان در بین کسانی بوده است که اتفاقا در منزل بوده اند و در تماس مستقیم با باران قرار نداشتند .

موسوی همچنین تاکید کرد ، گزارش مسمومیتها تنها در اهواز نبوده و در امیدیه و سوسنگرد نیز موارد مراجعات ناشی از مسمومیت به بیمارستانها گزارش شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.