توضیح وزیر درباره‌ تخلف در وزارت ارشاد

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز به نقل از منبع ذکر شده در خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید نمود که این وزارتخانه نسبت به هر نوع تخلفی حساس است و با آن برخورد می‌کند.

به گزارش تفسیری مشرق به نقل از ایسنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ درباره‌ی «برخورد با بعضی تخلفات مالی در وزارت ارشاد و زیر نظر شخص وزیر»، گفت: ما کلا نسبت به هرگونه تخلفی، چه مالی و چه اخلاقی، در تهران یا استان‌ها حساسیت داریم حتا در صورتی که شائبه‌هایی هم درباره‌ی وجود تخلف مطرح باشد،‌ به آن‌ها رسیدگی و در صورت لزوم، برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما دوستان حراست را در وزارت ارشاد موظف نموده‌ایم که مراقبت جدی در این زمینه داشته باشند و اگر مورد مشکوکی را دیدند، به آن رسیدگی نمایند. در این جهت، به‌تازگی مورد مشکوکی که بود در حال رسیدگی است.

حسینی در ادامه‌ی سخنانش با انتقاد نسبت به آنچه اعلام رسانه‌یی پیش از صدور حکم دادگاه خواند‌، بیان نمود: این‌که یک مسأله‌ی بسیار جزیی را بخواهند بسیار برجسته و رسانه‌یی نمایند درست نمی باش. در عین حال که باید با کوچک‌ترین تخلفی برخورد شود، حیثیت اشخاص هم باید حفظ شود و تا وقتی چیزی در دادگاه ثابت نشده، نباید نام اشخاص مطرح شود، این خلاف قانون و شرع است.

او اظهار نمود: ما خودمان پیگیر هر اقدامی در این وزارتخانه هستیم؛ ولی باید توجه نمود‌، در مجموعه‌ای که نیروهای پاک و خدوم در آن فعالیت می‌کنند، اشخاص معدودی هم می باشند که به خواهند سوءاستفاده نمایند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسشی دیگر درباره‌ی شایعات مربوط به سرپرست یکی از دفاتر زیرمجموعه‌ی این وزارتخانه، گفت: من به‌طور کلی موضع‌ام را در این زمینه بیان نمودم؛ ما هرجا مسأله‌ی مشکوکی وجود داشته باشد، برخورد نموده‌ایم و برخورد خواهیم نمود، حتا بعضی مدیران تغییر نموده یا جابه‌جا شده‌اند؛ اما دقت داشته باشید، در مجموعه‌ی وسیعی که اشخاص متعهدی در آن کار می‌کنند، ممکن است چند نفر محدودی هم به اقداماتی دست بزنند، ولی حتا در این موارد هم تا وقتی حکمی قطعی و مسلم نشده، نباید مشخصات فرد به‌گونه‌ای اعلام شود که کاملا معلوم باشد چه کسی است.

او همچنین در پاسخ به مطلبی که وقوع تخلفات مالی در وزارت ارشاد را ناشی از ضعف نظارت دانسته بود‌، تأکید نمود: اتفاقا معتقدم این قوت نظارت در وزارت ارشاد است که بلافاصله با هرگونه تخلفی برخورد می‌شود.

وزیر ارشاد همچنین در پاسخ به پرسشی درباره‌ی شایعه‌ی پیشنهاد شدن ریاست سازمان صداوسیما‌ به او، این شایعه را رد نمود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.