توضیح کواکبیان دربارهٔ واکنش خاتمی به نامزدی

۱۵ام بهمن ،

مصطفی‌کواکبیان اعلام کرد که واکنش سیدمحمد خاتمی به پیشنهاد تشکل متبوعش برای کاندیداتوری در انتخابات به گونه‌ای بود که ما دیگر بحث کاندیداتوری وی را ادامه ندهیم.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دبیر کل حزب مردمسالاری در حاشیه مراسم ختم دکتر حسن حبیبی در جمع خبرنگاران دربارهٔ اجماع میان اصلاح‌طلبان سه راهکار را بیان کرد و افزود: سه راهکار برای اجماع اصلاح‌طلبان وجود دارد، اول این‌که اشخاصی که منتخب می‌شوند، در اردوگاه اصطلاح‌طلب مورد نظرسنجی قرار بگیرند و نتیجه هرچه بود به آن پایبند باشند.

وی درخصوص دومین راهکار تصریح کرد: کاندیدا هیات حکمیت تعیین کند و برنامه خود را به این هیات ارائه دهند. بنابراین این هیات تصمیم نهایی را در این خصوص خواهد گرفت.

مصطفی کواکبیان سومین راهکار اجماع اصلاح‌طلبان را اینگونه دانست و گفت: در مرحله سوم احزاب اصلاح‌طلب که معتقد به حضور در انتخابات می باشند، برنامه خود را ارائه داده و هرچه تصمیم‌گیری شد، باید به آن گردن بنهیم. همچنین طرح مناسک بهترین طرح برای اجماع میان اصلاح‌طلبان بود. در این میان مجمع روحانیون برای اجرای این طرح اقدامی نکرد، اما هم‌اکنون که از زمان این طرح قبل، یکی از این سه راهکار می‌تواند سبب اجماع میان اصلاح‌طلبان گردد.

وی با اشاره به این‌که من معتقد نیستم راه کنونی ادامه داشته باشد، تصریح کرد: باید یک نفر بیاید که اجماع اصلاح‌طلبان را در پی داشته باشد.

در ادامه خبرنگاری درخصوص حضور سیدمحمد خاتمی در انتخابات سوال کرد و کواکبیان پاسخ داد: ما اولین حزب بودیم که نام خاتمی را آوردیم به گونه‌ای که در قالب چند حزب به دیدار وی رفتیم، اما آقای خاتمی به گونه‌ای صحبت کرد که ما دیگر بحث کاندیداتوری وی را ادامه ندادیم.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.