توطئه دشمنان با مجاهدت‌های علمی خنثی می‌شود

اردیبهشت ۱۴۰۳

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه رسالت بسیج جهاد همه جانبه علیه دشمن است، گفت: مجاهدت علمی سبب الگو شدن ملت در جهان و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان خواهد بود.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج، سرتیپ “محمدرضا نقدی” رییس سازمان بسیج مستضعفین در آیین گردهمایی خانواده‌ها، دانش‌آموزان و دانشجویان کانون دانش‌پژوهان نخبه که به همت پایگاه بسیج “شهید علم الهدی” در مجتمع فرهنگی شریعتی در جنوب تهران برگزار شد، گفت: این کانون علمی به شایستگی نام شهید “علم الهدی” را که مصداق جهاد همه جانبه بسیجی است زنده نگهداشته و یک الگوی خوب از حرکت بسیجی می‌باشد؛ حرکتی که برای رضای خدا، با اخلاص، بدون وابستگی به ابزار و امکانات و نام و نشان و حاضر برای مجاهدت در تمامی عرصه ها می‌باشد که در این پایگاه و کانون متجلی شده است.
 
 
سردار نقدی با اشاره به بیانات “مقام معظم رهبری” در دیدار با اساتید بسیجی، اظهار داشت: رسالت بسیج طبق فرمایش ولایت، جهاد همه جانبه علیه دشمن است چه دشمن نفس اماره باشد، چه دشمن جریان نفاق و انحراف در داخل و چه دشمن استکبار در خارج از مرزها باشد که بسیجی در هر موقعیت به اقتضاء آن وارد عمل می‌شود و امروز نیز روحیه جهاد و دفاع در جوانان می‌جوشد و شاهد التماس و اشک و آه جوانان کشور برای اعزام به میدان‌های جنگ علیه استکبار هستیم.
 
وی مجاهدت علمی را سبب الگو شدن ملت در جهان و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان دانسته و تصریح کرد: امروز مجاهدت علمی میدانی روشن و جدی است که پیش‌روی ملت ایران قرار دارد و برای استقلال واقعی باید عالم بود چراکه طبق روایت امیرالمومنین (ع) بدون علم، زیردست خواهیم بود.
 
رییس سازمان بسیج مستضعفین ظلم پادشاهان قبل در کشور را مبنی بر عقب‌ماندگی توانایی‌های علمی در ایران یادآور شده و افزود: امروز به برکت ولی‌امر و رهبری که خود دانشمند و متخصص برجسته در رشته‌های مختلف می‌باشد و به برکت جوانان مومن و عاشق حقیقت، کشور با شتابی غیرقابل باور برای دنیا در حال پیشرفت علمی است و این لازمه جامعه اسلامی است.
 
وی هجرت و جهاد چند ماهه جوانان در دفاع مقدس را یادآور شده و بیان کرد: امروز در عرصه علمی جوانان می‌توانند برای دو ماه به آزمایشگاه و کتابخانه بروند و تا آن حقیقت را نیافته‌اند خارج نشوند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با اشاره به حدیث “انا مدینه العلم و علی بابها” تاکید کرد: نه تنها باید برای انجام هر کاری مانند نشستن، برخاستن و ورزش کردن «یا علی» گفت بلکه باید وقتی کتاب را برای کسب علم باز می‌کنیم یا علی بگوییم چرا که امام علی (ع)  باب علم حقیقی است.
 
وی با قرائت حدیث “العلم علمان: مطبوعٌ و مسموعٌ، لا ینفع المسموع اذالم یکن المطبوع” ،خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا علم را بصورت کامل دریافت و با تلاش و ابتکار، علوم شنیده و اکتسابی را برای حل مشکلات جامعه به عمل رساند پس نباید به مدال‌ها و رتبه‌های برتر راضی بود و درجه عالی آن است که علم بتواند مشکلات را حل کند تا مفید و مطبوع باشد.
 
سردار نقدی در پایان با تاکید مجدد در بکارگیری علم برای حل مشکلات جامعه، اظهار داشت: اکثر کشفیات و اختراعات دانشمندان در دوران جوانی بوده و باید با عمل به علم خود برای جامعه مثمر ثمر بود.
 
گفتنی است کانون دانش پژوهان نخبه از سال‌های قبل برای نخبه پروری در تراز انقلاب اسلامی در راستای فرامین ولایت در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی فعالیت می‌نمایدو در حال حاضر با چندین شعبه فعال در جنوب تهران، با پرورش نخبگان بسیجی و  کسب مدال ها و رتبه‌های برتر در المپیادها و مسابقات کشوری و بین‌المللی فعال می باشند؛ همچنین در راستای عملی‌سازی علم نیز پروژه‌های مختلفی توسط اعضای کانون در رشته‌های مختلف انجام شده است.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.