توطئه فتنه انگیزی و تقسیم خاورمیانه

عضو مجلس نمایندگان سوریه درباره توطئه فتنه انگیزی و تقسیم خاورمیانه هشدار داد و گفت: این توطئه از طریق ایجاد پایگاهی برای القاعده در سوریه و سپس اعزام القاعده به سوی همسایگان عرب و اسلامی این کشور اجرا می شود.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری العالم، “شریف شحاده” گفت: آمریکا خود حامی تروریسم است اما دیگر کشورها را به تروریسم متهم می کند؛ واشنگتن همراه با عربستان با تأسیس گروهی وهابی به نام القاعده در افغانستان و تشکیل زیرشاخه هائی برای آن در کشورهای مختلف جهان تروریسم را گسترش داده اند.
 
عضو مجلس نمایندگان سوریه، افزود: سوریه امروز با تروریسم، القاعده، گروه های سلفی و وهابیت مواجه است؛ ما از ابتدای بحران سوریه اعلام کردیم که گروههای تروریستی مسلح همان گروه های سلفی هستند و درباره فعالیت القاعده و وهابیت هشدار دادیم، اما گفته های ما جدی تلقی نشد.
 
شحاده گفت: همه رسانه های جهان اعلام می کنند که القاعده پایگاهی برای خود در سوریه ایجاد کرده است و ملت، ارتش و دولت سوریه هم اکنون با القاعده مبارزه می کنند.
 
وی افزود: توطئه فتنه انگیزی و تقسیم خاورمیانه از زمان پیروزی انقلاب عظیم ایران علیه آمریکا و مهره اش شاه مخلوع آغاز شد و هدف از توطئه چینی برای منطقه خاورمیانه تقسیم منطقه به کشورهای کوچک و تبدیل رژیم صهیونیستی به قدرتی منطقه ای است.  
 
عضو مجلس نمایندگان سوریه، گفت: دشمنان هم اکنون روی سوریه متمرکز شده اند و در آینده روی ایران تمرکز خواهند کرد تا مقاومت را برای تأمین منافع رژیم صهیونیستی و تجزیه جهان عرب و اسلام از بین ببرند.
 
شحاده به ترکیه در خصوص عواقب دشمنی با سوریه هشدار داد و گفت : اقدامات ضد سوری ترکیه عواقب وخیمی را برای این کشور به همراه خواهد داشت، همانگونه که حمایت آمریکا از القاعده باعث به وجود آمدن انفجارهای ۱۱ سپتامبر شد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.