توفان‌های ۱۵۰ سال اخیر زمین در یک نقشه+عکس

یک طراح آمریکایی در یک کار جالب به نقشه‌برداری از ۱۵۰ سال اطلاعات مسیرهای چرخان توفانهای گرمسیری و گربادها در سراسر جهان پرداخته است.

 

Storm.1

 

به گزارش “یک پارس” به نقل از ایسنا، این تصویر جالب از جان نلسون، ‌یک منظره از زمین را از پائین به بالا به نمایش کشیده که قطب جنوب در مرکز تصویر، قاره آمریکا در راست و آسیا در سمت چپ قرار گرفته‌اند.

 

نلسون که کاربر تجربی و مدیر نقشه‌برداری شرکت تجسم داده «راه‌حلهای IDV» بوده، مدعی شده است که این چشم‌انداز منحصربفرد بهترین راه برای بیان داستان داده‌ها بوده است.

 

نلسون ابتدا این داده‌ها را در یک نقشه مستطیلی تمیز قرار داده بود اما تصویر غیر متعارف سر و ته جدید به این طراح اجازه داد تا مسیرهای خمیده ایجاد شده توسط توفانها در اقیانوسهای جهان را به درخشش وا دارد. این نقشه‌بردار آمریکایی از اطلاعات دولتی آمریکا در مورد توفان‌های گرمسیری و گربادها از سال ۱۸۵۱ تا ۲۰۱۰ استفاده کرد.

 

این نقشه گربادها جدیدترین عضو مجموعه نقشه‌هایی است که نلسون برای نمایش این پدیده طبیعی زمین ایجاد کرده است.

 

 Storm.2

 

از دیگر کارهای وی می‌توان به نقشه زمین‌لرزه‌های جهان از سال ۱۸۹۸ و نقشه افزایش آتش‌سوزی در جنگلهای آمریکا از سال ۲۰۰۱ اشاره کرد که مناظر منحصربفرد و مقیاس گسترده‌ای را از بلایای طبیعی ارائه کرده‌اند.

نلسون همچنین به رونمایی از اطلاعات پشت پرده شامل یک نسخه جدول زمانی از توفانها در طول زمان پرداخته است.

 

در این نسخه تعدادی از توفانهای به وقوع پیوسته افزایش یافته در نیمه دوم قرن بیستم به دلیل پیشرفتهای فناورانه به نمایش درآمده است.

 

این درحالیست که کمبود توفانها در نیمکره شرقی و جنوبی زمین در این تصاویر نیز به دلیل کمبود اطلاعات روی داده است. آمریکا تنها از سال ۱۹۷۸ کار افزودن توفانهای این مناطق را به آرشیو خود آغاز کرده است.

عکس

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.