توفان سندی بهای نفت را کاهش داد

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ارانیکو در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

چکیده: بهای نفت در بازارهای جهانی امروز(دوشنبه) کاهش یافت.

به سبب کاهش فعالیت پالایشگاه‌های شرق آمریکا در آستانه نزدیک شدن توفان سندی که مصرف نفت را در این کشور کاهش داده، بهای نفت در بازارهای جهانی امروز با کاهش مواجه شد.

کاهش فعالیت پالایشگاه‌های آمریکا در شرایطی است که ذخایر نفت این کشور نیز در هفته منتهی به ۱۹ اکتبر حدودا شش میلیون بشکه افزایش یافت.

بهای نفت خام برنت با ۳۳ سنت کاهش به ۱۰۹ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید و نفت سبک آمریکا با ۴۶ سنت کاهش ۸۵ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه معامله شد.

مایکل کرید، اقتصاددان بانک ملی استرالیا در ملبورن گفت: با کاهش فعالیت پالایشگاه‌ها، ما به احتمال بسیار شاهد افزایش ذخایر نفتی و روند نزولی قیمت‌ها خواهیم بود.

توفان سندی که ممکن است به بزرگترین توفان در تاریخ آمریکا تبدیل شود، انتظار می‌رود امشب به سواحل شرقی آمریکا برسد. پالایشگاههای نفت این منطقه فعالیت‌های خود را کاهش داده اند که سبب آن نگرانی از قطع برق است.

ممکن است شش پالایشگاه نفت در شرق آمریکا که ظرفیت روزانه آنها یک میلیون و ۱۹۰ هزار بشکه (هفت درصد ظرفیت کل آمریکا) است، دچار این توفان ویرانگر شوند.

از سوی دیگر راه اندازی مجدد قریب الوقوع بزرگترین میدان نفتی انگلیس و بهبود سریع تولید نفت نیجریه مانع افزایش قیمت نفت برنت شد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری رویترز، انتظار می‌رود میدان نفت بوزارد در دریای شمال امروز مجددا راه اندازی شود. شرکت نکسن مجری میدان بوزارد اعلام نموده که فعالیت آن طی دو هفته آینده با ظرفیت کامل بازخواهد گشت.

با توجه به بهبود سریع وضعیت تولید نفت نیجریه که به سبب سیلاب یک پنجم آن کاهش یافته بود، انتظار می‌رود صادرات نفت نیجریه در ماه دسامبر به بالاترین سطح از ماه مه تاکنون برسد.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.