توقف ایتالیا و شکست روسیه در انتخابی جام‌جهانی در قاره اروپا

۱۸خردادماه،

بازی‌های انتخابی جام‌جهانی در قاره اروپا با توقف ایتالیا و شکست سوئد پیگیری شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۴ برزیل در قاره اروپا با انجام دیدارهایی در گروه‌های مختلف پیگیری شد.

در گروه یک اسکاتلند که پیش از این حذفش از جام‌جهانی قطعی شده است، موفق شد با یک گل کرواسی را شکست دهد. بلژیک با نتیجه دو بر یک صربستان را از پیش رو برداشت. بلژیک با این پیروزی به صدر جدول صعود کرد و گام بلندی برای حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۴ برداشت.

در گروه دو ایتالیای مدعی مهمان جمهوری چک بود که در پایان به تساوی بدون گل رضایت داد. در این دیدار ماریو بالوتلی در دقیقه ۷۲ از زمین مسابقه اخراج شد. ایتالیا با این تساوی همچنان با ۱۴ امتیاز پیشتاز این گروه است. در دیگر دیدار این گروه مالت موفق شد با یک گل ارمنستان را شکست دهد.

در گروه سه اتریش موفق شد دست به کاری بزرگ بزند و سوئد را ۲ بر یک شکست دهد. ایرلندجنوبی نیز با هت‌تریک رابی کین با نتیجه ۳ بر صفر جزایر فارو را از پیش رو برداشت. در این گروه تیم‌های آلمان و اتریش در رده‌های اول و دوم بالاتر از ایرلندجنوبی قرار دارند. سوئد هم چهارم است.

در گروه چهار هیچ مسابقه‌ای انجام نشد تا همچنان هلند با ۱۸ امتیاز بالاتر از مجارستان صدرنشین باشد.

در گروه پنج دیدار آلبانی و نروژ با تساوی یک بر یک به پایان رسید. اسلونی با نتیجه پرگل ۴ بر ۲ ایسلند را از پیش رو برداشت. در این گروه تیم‌های سوئیس و آلبانی در رده‌های اول و دوم قرار دارند.

در گروه شش پرتغال با گل هلدر پوستیگا اولین شکست روسیه را به این تیم تحمیل کرد تا پرتغالی‌ها با دو بازی بیشتر به صدر جدول گروه برسند. در دیگر دیدار این گروه بازی آذربایجان و لوکزامبورگ با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در این گروه پرتغال با دو بازی بیشتر و دو امتیاز اختلاف نسبت به روسیه در صدر قرار دارد.

در گروه هفت بوسنی‌وهرزگوین جشنواره گل به راه انداخت و موفق شد با نتیجه پر گل پنج بر صفر لتونی را شکست دهد. یونان با یک گل لیتوانی را برد و دیدار اسلواکی و لیختن‌اشتاین به تساوی یک بر یک رسید. در جدول این گروه بوسنی با ۱۶ امتیاز بالاتر از یونان ۱۳ امتیازی صدرنشین است.

در گروه هشت دیدار مولداوی و لهستان با تساوی یک بر یک به پایان رسید. اوکراین در دیداری پربرخورد که ۳ اخراجی داشت، موفق شد با چهار گل مونته‌نگرو را شکست دهد. مونته‌نگرو با این شکست همچنان با ۱۴ امتیاز و دو امتیاز بالاتر از انگلیس در صدر این گروه قرار دارد.

در تنها دیدار گروه ۹ نیز فنلاند موفق شد با یک گل بلاروس را شکست دهد. در جدول این گروه اسپانیا بالاتر از فرانسه در صدر قرار دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.