توقف در بیوتکنولوژی باید جبران شود

فروردین ۱۴۰۳

در عرصه بیوتکنولوژی دچار توقف هستیم و تمام تلاشمان باید برای سرعت بخشیدن برای پیشرفت در این عرصه باشد.

دکتر محمد ملبوبی، رئیس انجمن بیوتکنولوژی در گفتگو با خبرنگار ببهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بیوتکنولوژی یا زیست فناوری یک حوزه بزرگ فناوری است که در زمینه های مختلفی فعالیت می کنند که ضرورت دارد که هر چند وقت یکبار اشخاص دور هم جمع شده و تبادل نظر کرده و راه کارهایی را برای پیشرفت آن در کشور پیدا کنند.

وی گفت: از نظر جهانی زیست فناوری در حال تحول چشمگیری است که می تواند بیوتکنولوژی را متحول کند. سه سال اخیر ۲۰ هزار پروژه ژنوم در دنیا انجام شده این به این سبب است که روش های تولید اطلاعات در بیوتکنولوژی ارزان و در دسترس عموم قرار گرفته است.

ملبوبی تصریح کرد: داشتن این حجم اطلاعات سرعت بیشتری در معرض فناوری ها از جمله روش های تشخیص و درمان بیماری ها تولید محصولات بیوتکنولوژی مانند گیاهان تراریخته ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: غفلت از این امر سبب می گردد که کشور در این زمینه عقب بماند و سبب تهدید امنیت غذایی و سلامت کشور می گردد.

ملبوبی عنوان کرد: در حوزه ملی دوره رکود شدیدی را به خصوص در پنج سال اخیر پشت سر گذاشته ایم امیدواریم با تغییرات مدیریت کلان سر رشته امور به دست اشخاص توانمند و جهادگر قرار گیرد تا کشور را در این حوزه فناوری موفق ببینیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در این عرصه دچار توقف هستیم و باید تمام سعی و تلاشمان برای به حرکت در آمدن و سرعت در این علم باشد و این توقف باید جبران شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.