توقف شماره‌گذاری کمکی به مردم و خودروسازان نمی‌کند

۰۴ تیرماه ۱۳،

دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: در شرایطی که تولید خودرو به یک سوم کاهش یافته توقف شماره‌گذاری راهکار مناسبی برای کمک به مردم و خودروسازان نیست.

به گزارش Consbank، دنیای اقتصاد به نقل از احمد نعمت‌بخش در این رابطه اظهار کرد: متاسفانه هم‌اکنون مشکلات مختلف داخلی و خارجی گریبانگیر صنعت خودرو است.

وی با بیان اینکه در این شرایط شماره‌گذاری بعضی خودروهای پرتیراژ داخلی متوقف شده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست به ناحق بر ارتقای استاندارد آلایندگی خودروها تاکید دارند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در مصوبه‌ دولت هشتم در سال ۸۴ و همچنین در مصوبه دولت فعلی در سال ۸۹ تاکید شده بود که ارتقای استاندارد آلایندگی خودرو‌ها به یورو ۴ باید شش ماه پس از توزیع سراسری سوخت متناسب صورت گیرد. این در حالی است که هم‌اکنون حتی در کلانشهرها نیز توزیع سراسری این سوخت آغاز نشده است.

وی افزود: بنابراین اصرار مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه بی‌مورد بوده و تنها سبب توقف فعالیت خطوط تولید خودروسازان و همچنین کاهش عرضه‌ خودرو به بازار خواهد شد.

نعمت‌بخش تصریح کرد: با توجه به غیرکارشناسی بودن نحوه عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه اقدامات لازم صورت گرفته تا از حقوق مردم و خودروسازان دفاع شود.


پایگاه خبری ساخت و ساز کشور | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.