توقف طرح مهرآفرین به دستور جهانگیری؛ تعلیق استخدام دستگاه‌های دولتی

اولین بخشنامه دولت یازدهم

ایران > دولت– ممتازنیوز:
معاون نخست رئیس جمهور طی بخشنامه‌ای به کلیه وزارتخانه‌ها،شرکت‌ها، موسسات و سازمان‌های دولتی تمامی استخدام‌ها و تغییر ساختار طرح مهر‌آفرین را متوقف کرد.

فارس نوشت: متن بخشنامه اسحاق جهانگیری معاون نخست رئیس جمهور که روز قبل به تمامی وزارتخانه‌ها،شرکت‌ها، موسسات و سازمان‌های دولتی ابلاغ شده است به شرح زیر است:

«نظر به ایرادهایی که در اجرای اصل ۱۳۸ قانون اساسی نسبت به طرح مهر‌آفرین (موضوع تصویب‌نامه شماره ۱۷۶۴۴/ت۴۸۷۰۲هـ) مورخ ۳۰/۹/۹۱ و اصلاحات آن) اعلام شده است مقتضی است کلیه وزارتخانه‌ها، مؤسسات، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی، استانداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی؛ موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری از هرگونه استخدام و جذب نیروی انسانی، تبدیل وضعیت، نقل و انتقال و مأموریت، انتصاب و جابجایی کارکنان اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی یا هر عنوان دیگر و نیز اصلاح تشکیلات و ساختار اداری تا تصمیم‌گیری دولت نسبت به اصلاح مصوبات مربوطه اجتناب نمایند.

مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه بر عهده وزرا، معاونین محترم رئیس‌جمهور، رؤسا و بالاترین مقامات دستگاه‌ اجرایی مربوطه اعم از ملی و استانی می‌باشد.»

اسحاق جهانگیری – معاون نخست رئیس جمهور

بر اساس طرح مهر آفرین مقرر شده بود دولت شرایط استخدام حدود ۵۰۰ هزار نفر نیرو را فراهم آورد که جزییات اجرای طرح جنجالی مصوبه مهر آفرین در تاریخ ۲ اردیبهشت ماه ۹۲ از سوی غلامحسین الهام معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد‬.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. hamid:

    از مدیران سایت ممنونم سایت خوبی دارین.دلمون خوش بود که بعد از مدتی سختی و حقوق کم و حرف زور شنیدن از قراردی به پیمانی تبدیل وضعیت میشیم. ولی با شنیدن لغو طرح مهرآفرین انگار دنیا رو سرم خراب شده. به دخترم قول داده بودم که اگه پیمانی بشم براش دوچرخه بگیرم ولی افسوس. هر روز میاد بالای سرم و دوچرخه میخاد ولی فقط میتونم با چشمان گریه آلود از اتاق برم بیرون. کی میخاد جواب دل شکسته دخترم رو بده؟ کی میخاد جواب خانواده کسانی که به امید تبدیل وضعیت بودند رو بده؟. خیلی ها هم که تازه استخدام شدن در حال تشکیل زندگی جدید هستند که با شنیدن خبر لغو طرح مهرآفرین زندگیشان در حال نابودی هستش و عروسی به عزا تبدیل شده. لطفا حرفهای من و امثال من رو به مسئولان دولت یازدهم برسانید

  2. مهدی زایر- جواد غفوری- مهران احمدی- مرتضی ابیوردی:

    با سلام و خسته نباشید و تشکر از سایت کامل و خوبتان. لطفا به مسئولان دولت یازدهم برسانید که با لغو طرح مهرآفرین بیکاری و نگرانی عظیمی به جامعه باز میگردد. بسیاری از جوانان تازه استخدام شده و تبدیل وضعیت شده در حال بدست آوردن آرامش و درست کردن زندگی مشترک بودند که با آمدن خبر احتمالی لغو طرح مهرآفرین زندگی مشترک و آرامش در حال نابودی هستش و بسیاری از مراسمات عروسی به عزا تبدیل شده و همه پدر و مادر ها نگرانند. چرا از تبدیل وضعیت نیروهای زحمتکش قراردادی به پیمانی که حقوقشان هم ناچیز بود جلوگیری کردن. همه این عزیزان به امید پیمانی شدن این همه سختی و حقوق ناچیز رو تحمل می کردند. شما را به خدا این حرف ها رو به مسئولان و جناب آقای روحانی برسانید. منتظر خبرهای خوب از سایت خوبتان هستیم

  3. رامین:

    با سلام
    من واقعا تعجب می کنم که این کار به گفته دوستان غیر قانونی به چه صورت و از چه طریقی زیر نظر دوستان قوه قضائیه و نهادهای نظارتی تا این حد پیش رفته بطوریکه جوانان مردم برای آزمون دعوت می شوند قبول میشوند مدارکشان را تحویل میدهند بعد میگویند غیرقانونی بوده به قول دوستمان امین خدارا خوش نمی اید که با این همه سختی و هزینه های مختلف آزمون نتیجه تلاش افراد نادیده گرفته شود وباید هرچه زودتر راهکاری توسط دولت تدبیر و امید اندیشیده شود یا متخلفین مجازات شوند.

  4. امين:

    سلام خدا را خوش نمی اید که این استخدام ها را ملغا کنید این جوان ها با هزار امید در مدت بیش از یکسال در گیر این استخدام ها و امید به ان دارند و شما یکدفعه انرا ملغا می کنید این عدالت نیست!!!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.