توقف طرح پزشک خانواده در صورت تامین نشدن اعتبار/مجلس حمایت عملی کند

۱۵م دیماه ،
ممتاز نیوز: رئیس ستاد اجرایی پزشک خانواده گفت:به صراحت اعلام می کنیم که اگر اعتبار طرح پزشک خانواده تامین نشود نمی توان این طرح را به صورت سراسری اجرا کرد .

محمد شریعتی در گفت و گو با پانا در خصوص اجرای طرح پزشک خانواده در کشور بیان کرد: آنچه که مشخص است این است که طرح پزشک خانواده با کمبود منابع مالی مواجه شده است و اجرای کامل این طرح تنها با اختصاص اعتبارات لازم صورت می پذیرد.
 
در صورت عدم تامین اعتبار طرح پزشک خانواده نمی توان این طرح را سراسری اجرا کرد

وی ادامه داد: به صراحت اعلام می کنیم که اگر اعتبار طرح پزشک خانواده تامین نشود نمی توان این طرح را به صورت سراسری اجرا کرد  و نمی توان طرح پزشک خانواده را در سطح وسیع و کشوری به اجرا درآورد.

اعتبار مناسب برای اجرای سراسری طرح پزشک خانواده در بودجه ۹۲ دیده شود

رئیس ستاد اجرایی پزشک خانواده تصریح کرد: وزارت بهداشت و ستاد اجرایی پزشک خانواده از نمایندگان مجلس و کمیسیون مربوطه می خواهد تا با تصویب اعتبار مناسب برای اجرای طرح پزشک خانواده در بودجه سال آینده، مشکلات اجرای این طرح را مرتفع کنند.

مجلس حمایت عملی کند

شریعتی تاکید کرد: اگر نمایندگان مجلس خواهان اجرای طرح پزشک خانواده می باشند باید حمایت عملی خود را از این طرح نشان دهند و با تخصیص اعتبار مناسب این طرح را همراهی کنند.

منابع طرح پزشک خانواده واقعی باشد نه دور از دسترس

به گفته رئیس ستاد اجرایی پزشک خانواده، اعتبارات این طرح باید واقع گرایانه باشد و نباید تامین منابع مالی آن را به منابعی که دسترسی به آن ها امکان پذیر نیست، واگذار کرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت و وزارت بهداشت برای اجرای برنامه پزشک خانواده تلاش بسیاری کردند اما زمانی که اعتبارات لازم تخصیص داده نمی شود، نمی توان انتظار پیشبرد طرح را داشت.

شریعتی با اشاره به نقش شایان توجه مجلس شورای اسلامی در اجرای پزشک خانواده،گفت: تصور می کنم دیگر همه مسئولان و مردم به اهمیت پزشک خانواده در حمایت از نظام سلامت کشور پی برده باشند و باید تلاش شود که این طرح به اجرای کامل برسد.

طرح پزشک خانواده سیاسی نیست

رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده، با انتقاد از موضوعات مطرح شده دربارهٔ اهداف دولت برای تسریع در اجرای طرح پزشک خانواده، گفت: به هیچ وجه طرح پزشک خانواده سیاسی نیست، از این‌رو هر کسی که بتواند یک روز زودتر این طرح را اجرایی کند، باید از آن فرد تقدیر و تشکر کرد.

وی با تأکید بر اینکه قانون برنامه پنجم توسعه دولت را مکلف به اجرای طرح پزشک خانواده تا پایان زمان برنامه کرده است، تصریح کرد: هم‌اکنون حدود یک سال و ده ماه از آغاز برنامه قبل است، از این‌رو زمان بسیاری برای اجرای پزشک خانواده باقی نمانده است.

شریعتی تأکید کرد: در اجرای طرح پزشک خانواده بحث پایان دولت مطرح نیست و بر اساس مصوبه دولت از ۲۶ فروردین سال ۹۱ به مدت دو سال نسخه ۰۲ این طرح به‌عنوان زیرساخت حوزه سلامت باید اجرایی شود، بنابراین زمان پایان این طرح از عمر دولت دهم بیشتر است.

 

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.