توقف فعالیت ۱۰۰ واحد صنعتی آلاینده در تهران

۱۹م آذر ،

محیط زیست > آلودگی– درحالی‌که هرساله به‌دلیل وارونگی و آلودگی هوا روزهایی از سال در پایتخت تعطیل می‌شود اما هنوز فعالیت بعضی صنایع در تهران به‌گونه‌ای است که آلاینده‌های آنها بیش از حد مجاز است.

به‌نظر می‌رسد ضوابط بازدارنده به‌گونه‌ای نیست که صاحبان این صنایع ملزم به رعایت معیارهای زیست‌محیطی شوند و درنتیجه هرسال با اوج گرفتن آلودگی هوا مسئولان سازمان حفاظت محیط‌زیست ناگزیر به تعطیلی شماری از این صنایع می‌شوند. روز قبل نیز معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست از توقف مقطعی فعالیت بیش از ۱۰۰ واحد آلاینده صنعتی به‌دلیل آلودگی هوا در اطراف تهران خبر داد. علی‌محمد شاعری با اعلام اینکه بیش از ۱۰۰واحد صنعتی آلاینده در اطراف تهران به‌دلیل ایجاد آلودگی هوا فعالیت‌شان متوقف شده است، به فارس گفت: واحدهای تولید آسفالت، معادن شن و ماسه، واحدهای ذوب و فلز، ریخته‌گری، تولید سیمان و پالایشگاه‌ها ازجمله واحدهای متوقف شده می باشند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط غیرهشدار نیز صنایع و واحدهای آلاینده مشمول اخطارهای زیست‌محیطی می‌شوند، تصریح کرد: اما قانون برای تخلفات واحدهای آلاینده تنها جریمه‌ای معادل یک‌درصد درآمد حاصل از فروش محصولات آنها درنظر گرفته که به هیچ وجه بازدارنده نیست. شاعری تصریح کرد: تنها راهکار دائمی و اصولی برای کاهش آلاینده‌ها در تهران و کلانشهرها تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم زیست‌محیطی است تا بتواند خارج از نوبت به تخلفات واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، عمرانی، خودرو سازان و سایر بخش‌ها رسیدگی کند.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.