توقف مشروط غنی سازی۲۰ درصد

جام جم آنلاین: وزیر خارجه ایران که روز گذشته با خبرگزاری رویترز در ابوظبی گفتگو کرد گفت: ایران آماده گفتگو در باره غنی سازی ۲۰ درصد است، اما البته باید این مسئله به شیوه ای درست و دو جانبه باشد.

علی اکبر صالحی افزود: اگر نیاز ایران به سوخت راکتورهای خود جهت تولید ایزوتوپ های دارویی بطور کامل بر طرف شود، آنگاه ایران آماده گفتگو برای توقف غنی سازی درجه بالاست.

وی همچنین به موضوع هسته ای ایران و گفتگوهای تهران با ۱+۵ ا شاره کرد و گفت: ایران بطور کامل به حل مسئله هسته ای خود متعهد است، اما قدرتها از درک تفاهماتی که در سه دوره اول مذاکرات در سال جاری صورت گرفت طفره رفتند.

وزیر خارجه ایران در ادامه افزود: به دلایلی وقتی کور سویی در انتهای تونلی تاریک نمایان می شود، برخی ها تلاش می کنند حتی این نور کم را هم بپوشانند.

این مقام ایرانی به لزوم ادامه مذاکرات تاکید کرد و گفت: تداوم وضعیت بن بست به نفع جامعه جهانی، ایران ، و منطقه نیست.

وی بستن تنگه هرمز از سوی ایران را منوط به شرایطی دانست و گفت: من فکر نمی کنم چنین زمانی فرا برسد.

صالحی گفت: احتمالا افرادی که این ایده [بستن تنگه مرمز] را پشنهاد داده اند در ذهن خود این را در نظر دارند گه اگر به هر دلیلی از دسترسی ایران به خلیج فارس ممانعت بعمل آید، آنگاه ایران به شیوه ای مناسب پاسخ دهد.

وزیر امور خارجه ایران خواستار تعیین سرنوشت سوریه از سوی مردم این کشور شد و گفت: سوری ها باید خودشان در انتخابات سال ۲۰۲۴ رهبر خود را انتخاب کنند.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.