توقف واردات تلفن به سبب لوکس بودن!

۰۸خردادماه،

رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی گفت: بعضی تجهیزات مخابراتی از جمله تلفن ثابت و تلفن بی‌سیم در سالجاری جزو کالا‌های لوکس شناخته شده و در اولویت دهم واردات کالا قرار گرفته اند.
 
به گزارش ایسنا، احمد محبی اظهار کرد: در حال حاضر تولید و مونتاژ تلفن ثابت نداریم و بیشتر تلفن‌های موجود در بازار، تلفن‌های چینی می باشند که ازکشور امارات وارد می‌شود. 
 
وی ادامه داد: نبود تولید کننده داخلی از یک سو و تعرفه ۸۰ درصدی گمرک برای واردات تلفن ثابت و تلفن بی سیم خانگی از سوی دیگر سبب شده که واردات رسمی و قانونی این کالا‌ها با موانع و محدودیت‌های بسیاری روبه‌رو شود. 
 
محبی تصریح کرد: تعرفه‌های بالا در گمرک برای حمایت از تولید داخلی است در حالی که در این دو کالا در کشور تولید نمی‌شود که نیاز به حمایت داشته باشد. 
 
رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی ، ارتباطی و لوازم جانبی افزود: در دو سال اخیر بار‌ها مکاتباتی را با گمرک از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته‌ایم و تنها جوابی که دریافت کردیم این بوده که رسیدگی به این مشکل در دست بررسی است. 
 
وی بیان کرد: این تصمیم عجولانه بوده و بازار با بار قدیم که در پایان سال قبل ثبت سفارش شده رفع نیاز می گردد و با تمام شدن این بارها بازار با مشکل روبرو خواهد شد. 
 
او یادآور شد: قیمت این محصولات چهار تا پنج برار شده است. 
 
وی تعداد واحدهای صنفی دارای پروانه کسب در این صنف را ۱۱۰۰ واحد برشمرد و افزود: نزدیک به یک هزار واحد نیز بدون پروانه فعالیت می‌کنند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.