توقف۷۲ساعته خودرو متخلفان

هشدار جدی پلیس به رانندگانی که سبقت غیرمجاز می‌گیرند

عصر خودرو : فرمانده پلیس‌راه کشور خط قرمز پلیس در تعطیلات عید سعید فطر را عبور از خط ممتد جاده‌ها عنوان کرد و هشدار داد: برابر ابلاغیه صادره تمامی خودروهایی که تجاوز به چپ داشته و از خط ممتد عبور کنند بدون استثنا ضمن جریمه یکصد هزار تومانی و اختصاص ۵ نمره منفی به راننده، ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند.

به نقل از ایسنا سرهنگ محمدرضا مهماندار افزود: در سال جاری یک میلیون و ۳۰۰ هزار قبض جریمه در جاده‌های کشور برای تخلف سرعت غیرمجاز صادر شده است از سوی دیگر آمارها نشان می‌دهد حدود ۶۰۰ نفر بر اثر این تخلف در صحنه کشته و چهار هزار و ۴۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۲۸۶ هزار برگ جریمه نیز برای سبقت غیرمجاز در سال جاری صادر شده است، ‌افزود: در عین حال ۱۵۱ هزار راننده متخلف نیز به دلیل تجاوز به چپ اعمال قانون شدند. این در حالی است که آمارها نشان می‌دهد سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ در سال جاری جان ۸۹۰ نفر را در صحنه گرفته و حدود چهار هزار و ۲۰۰ مجروح بر جای گذاشته است.

فرمانده پلیس‌راه کشور با تاکید بر اینکه اولویت پلیس در شهریور ماه برخورد شدید با تجاوز به چپ، سبقت غیرمجاز و تردد در شانه خاکی است،‌ افزود: برابر دستور صادره ماموران پلیس‌راه کشور خودروهایی که تجاوز به چپ از خط ممتد داشته باشند را برابر قانون ۷۲ ساعت در جلوی پاسگاه‌ها توقیف کرده و راننده نیز ضمن جریمه نمره منفی دریافت می‌کند.

به گفته وی برخورد با این تخلف و سایر تخلفات حادثه‌ساز در شهریور ماه با رانندگانی که با خانواده‌های خود سفر می‌کنند شدیدتر خواهد بود چرا که تخلف این دسته از رانندگان منجر به به خطر افتادن جان خانواده‌شان می‌شود.

احضار رانندگانی که از شانه خاکی برانند

فرمانده پلیس‌راه کشور خاطرنشان کرد: در عین حال خودروهایی که از شانه خاکی تردد کنند ضمن اعمال قانون احضار شده و به شدت به دلیل انسداد مسیر با آنها برخورد می‌شود.

وی تاکید کرد: این دسته از رانندگان بدانند اگر در صحنه به دلیل حجم ترافیک امکان برخورد با آنها وجود نداشته است قطعا پس از پایان تعطیلات نسبت به احضار آنها و برخورد قانونی با این افراد اقدام خواهد شد.

تیم‌های تست مواد مخدر و الکل در جاده‌های کشور مستقر شدند

تجدیدنظر در صدور مجوز تردد برای خودروهای عمومی که سبقت غیرمجاز بروند

۷ کشته و ۲ مجروح شدید در پی تجاوز به چپ راننده تانکر نفتکش در خراسان شمالی

فرمانده پلیس‌راه کشور در خصوص خودروهای حمل و نقل عمومی نیز به ایسنا گفت: تیم‌های تست مواد مخدر و الکل در جاده‌های کشور مستقر شده‌اند و تمامی خودروهای حمل و نقل عمومی شامل بار و مسافر که نسبت به تجاوز به چپ و یا سبقت غیرمجاز اقدام کنند ضمن اعمال قانون، توقیف وسیله نقلیه و ثبت در سوابق راننده و انجام تست مواد مخدر، روانگردان و الکل برابر هماهنگی صورت گرفته با سازمان راهداری در صدور مجوز تردد آن‌ها نیز تجدیدنظر خواهد شد.

وی با اشاره به آخرین تصادفی که به دلیل تجاوز به چپ در جاده‌های کشور رخ داده است، گفت: براین اساس بعد از ظهر روز پنجشنبه در استان خراسان شمالی بر اثر تجاوز به چپ یک دستگاه کامیون تانکر حامل نفت که از بجنورد به سمت گرگان در حال حرکت بود با یک دستگاه وانت مزدا و یک دستگاه سواری پراید متاسفانه هفت نفر در صحنه کشته و دو نفر به شدت مجروح شدند که به بیمارستان منتقل شدند.

ضبط گواهینامه ۶۵۰۰ راننده پرخطر

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به اینکه برخورد با صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی و نبستن کمربند ایمنی نیز به طور جدی در دستور کار ماموران پلیس‌راه کشور قرار دارد، تصریح کرد: بر این اساس در سال جاری با حدود ۹۰ هزار راننده به دلیل صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی و یک میلیون و ۱۰۰ هزار راننده نیز به دلیل عدم استفاده خود یا سرنشینان خودرو از کمربند ایمنی برخورد شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۸۵ هزار دستگاه خودرو در سال جاری توقیف شده است، گفت: در عین حال حدود ۵۸ هزار موتورسیکلت نیز در جاده‌های کشور توقیف شده و گواهینامه حدود ۶ هزار و ۵۰۰ راننده متخلف نیز که میزان نمره منفی آن‌ها به بیش از ۳۰ نمره رسیده‌ است ضبط شده است.

فرمانده پلیس‌راه کشور در پایان اظهارامیدواری کرد که با همکاری خوب رانندگان شاهد ادامه روند کاهشی کشته‌های تصادفات در سال جاری باشیم.


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.