توقیف دامنه وب‌سایت‌های ایرانی/ خنثی‌سازی یک اقدام خرابکارانه/ واکنش‌ها به انتخاب رییسی

توقیف دامنه برخی وب‌سایت‌های ایرانی توسط آمریکا/ تجدید میثاق مسئولان عالی قضایی با آرمان های امام خمینی(ره)/ ناکام ماندن اقدام خرابکارانه علیه یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ممتازنیوز، سید ابراهیم رییسی و دیگر مسئولان قضایی همزمان با دومین روز هفته قوه قضاییه با حضور در حرم امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

رئیس قوه قضاییه پس از حضور در حرم بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، میثاق با امام را میثاق با همه خوبی‌ها، ارزش‌های انقلاب اسلامی، کار کردن و تلاش کردن برای خدا و توجه داشتن به مردم و مردم داری و مردمی بودن دانست، گفت: توجه به مردم در سیره امام (ره) تشریفاتی و سیاسی نبود، حقیقتا امام مردم را باور داشت و نظر، رای و نگاه مردم را مورد توجه قرار می‌دادند.

در مراسم  تجدید میثاق مسئولان عالی قضایی با آرمان های امام (ره)، حجت السلام و المسلمین سید حسن خمینی هم با تأکید بر اینکه منیّت ها انسان را از حق جدا می کند، گفت: امید من در مسیر پیش رو بسیار زیاد است که دولت جدید بتواند مشکلات کشور را حل کند، اما بیش از هر چیزی امید من به خروج از منیّت است؛  ویژگی بزرگ آقای رئیسی را همین نکته می دانم که ان شاء الله آن گونه که می شناسیم باشد و هیچ منیّت، فرد محوری و خودخواهی در دولت جدید نباشد.

سید ابراهیم رئیسی امروز همچنین با حضور در دفتر رئیس جمهوری با حجت‌الاسلام حسن روحانی دیدار و گفت وگو  کرد. این دومین دیدار رییس جمهور منتخب با رئیس جمهور مستقر بعد از انتخابات ۲۸ خرداد و انتخاب رئیسی به عنوان رییس جمهور چهار سال آینده کشور است.

موضع وزیر امورخارجه عربستان سعودی در خصوص دولت جدید ایران هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

فیصل بن فرحان گفت که ریاض درخصوص دولت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب ایران با توجه به واقعیت موجود در زمین قضاوت خواهد کرد. از منظر ما، حرف آخر را در سیاست خارجی ایران، آیت الله خامنه ای می زند و سیاست خارجی به هر حال، توسط او مشخص می‌شود. بنابراین ما تعاملات و رویکرد خود را نسبت به ایران بر اساس این واقعیت موجود بنا و بر اساس آن دولت جدید را قضاوت می‌کنیم، فارغ ازینکه چه کسی به قدرت رسیده است.

در پی مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم مدعی شد که انتصاب رییسی به این مقام اثبات می کند که ایران دارد به سمت تندروی، اشاعه تسلیحاتی و تداوم توسعه تسلیحات کشتار جمع پیش می رود که مستعد به خطر انداختن جهان، ثبات منطقه و اسرائیل هستند. 

توقیف دامنه برخی وب‌سایت‌های ایرانی توسط آمریکا از دیگر موضوعات خبرساز و پربازدید امروز بود.

شاهرخ ناظمی سخنگوی نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل در واکنش به توقیف دامنه برخی از وب سایت ها از سوی وزرات دادگستری آمریکا گفت که این کشور سعی دارد مانع آزادی بیان شود. 

وزارت دادگستری آمریکا در توجیه این اقدام با صدور بیانیه ای اعلام کرد که اقدام مربوطه شامل ۳۳ وب سایت مورد استفاده اتحادیه رادیو و تلویزیون ایران(IRTVU) و سه وب سایت دیگر مورد استفاده کتائب حزب الله به خاطر تخطی از تحریم های آمریکا می شود. 

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشومان هم  این اقدام را مصداق تلاش سیستماتیک ایالات متحده برای مخدوش کردن آزادی بیان در سطح جهانی و خاموش کردن صداهای مستقل در فضای رسانه ای دانست و تاکید کرد: از مجاری حقوقی موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

همچنین چند مقام نظامی آمریکایی ادعا کرده‌اند که پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) تلاش ناموفق ایران برای پرتاب ماهواره در اواسط ماه ژوئن ( ماه جاری میلادی) را رصد کرده است و تحلیل کارشناسان از تصاویر ماهواره ای جدید نشان می دهد که این کشور قصد دارد به زودی مجددا این کار را انجام دهد.

این در حالیست که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پرتاب ناموفق ماهواره های کشورمان را تکذیب کرد و توضیح داد:  تمام فرآیندهای ماهواره «پارس یک» و «ناهید»  طی شده و در سازمان فضایی موجود هستند، بنابراین خبر ناموفق بودن پرتاب از طرف ما مورد تایید نیست.

تاکید رییس جمهور بر فراموش نکردن اهداف مهم از دیگر اخبار پرمخاطب امروز بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی  در جلسه هیأت دولت با تبریک ایام میلاد علی بن موسی الرضا (ع) و یادآوری برخی از اقدامات و سیاست های ایشان اظهار کرد: انقلابی یعنی تابع امام هشتم بودن و مصالح دنیای اسلام را مراعات کردن. انقلابی بودن یعنی اهداف مهم را از یاد نبردن. ما نباید هدف های اصلی مان را که برای انقلاب، نظام و ایران بود به خاطر انتخابات فدا کنیم.

امروز همچنین اقدام خرابکارانه علیه یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی در اطراف کرج با شکست روبرو شد و با توجه به تمهیدات پیش بینی شده در خصوص حفاظت از اماکن متعلق به سازمان انرژی اتمی، این اقدام پیش از آن که صدمه‌ای به ساختمان وارد شود، خنثی شد.

زارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (چهار شنبه)  دوم تیر ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

همچنین گزارش کامل ایسنا از گفت وگوی های خبرنگاران با اعضای هیات وزیران در حاشیه جلسه هیات دولت را نیز می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.