تولد اولین نوزاد در یک لوله آزمایش+عکس

اردیبهشت ۱۴۰۳

با تشکر از یک تکنیک جدید برای تشخیص پیش از لانه گزینی محققان توانستند با کمک DNA نوزادی را در یک لوله آزمایش متولد کنند.


janinnn

 


به گزارش بخش علم و تکنولوژی خبرگزاری ANSA ایتالیا ، این دستاورد یک روبان آبی برای اعلام آغاز یک دوره جدید برای تلقیح مصنوعی است.
 
براساس این گزارش، در واقع نوزاد پسر پس از یک تکنیک انقلابی تشخیص ژنتیکی پیش از لانه گزینی، در اولین آزمون با تجزیه و تحلیل فعال DNA متولد شده است .


این تولد در دانشگاه آکسفورد توسط گروه داگان ولز بریتانیا، یکی از پیشگامان تشخیص پیش از لانه گزینی، به دست آمد و در لندن به مناسبت کنگره انجمن اروپایی تولید مثل انسانی و جنین شناسی (ESHRE) ارائه شد .


روش مورد استفاده “نسل بعدی توالی (GSN) نام دارد  و اجازه می دهد تنها در ۱۶ ساعت یک عکس کامل از تمام اختلالات ژنتیکی جنین گرفته شود که هر دو آن بر ژن های فردی، و آنهایی که مربوط به تغییرات در تعداد کروموزوم می شود، مربوط می شود.
 
حتی خطاهای موجود در DNA میتوکندری که از طریق مادر منتقل می شوند با این شیوه تشخیص داده می شود.


تیم ولز قبلا برای اطمینان بر روی ۴۵ جنین با ناهنجاری های ژنتیکی این روش را مورد آزمایش قرار دادند.
 
تا به حال نتایج بسیار امیدوار کننده ای بدست آمده که سبب شد محققان آن را با استفاده از جنین در روز پنجم و توسعه تولید شده توسط دو زوج در لقاح آزمایشگاهی (IVF) را مورد تست قرار دهند.
 
به این ترتیب ممکن است انتخاب و کاشت جنین در هر دو مورد به یک حاملگی طبیعی منجرشود.
 
این حرکت اولین بار در ماه ژوئن با تولد اولین فرزند که در سلامت خوب قرار داشت با موفقیت
 به پایان رسید.


اولین بار است که تشخیص توالی نسل بعدی قبل از لانه گزینی مورد استفاده قرار می گیرد، اما پتانسیل باورنکردنی خود را به مدت طولانی شناخته شده است .

 

 آندریا برینی، رئیس جامعه باروری ایتالیا (ProFert) و همکار داگان ولز گفت: مزیت بزرگ این روش جدید برای غلبه بر خطر حاملگی های دوقلو است.


 آن یک تکنیک انقلابی است که به طور معمول در آزمایشگاه برای ۳-۴ سال استفاده می شود و هر دو برای شناسایی ژن های مرتبط با سرطان و برای تشخیص پیش از تولد جنین مورد استفاده قرار می گیرد.
 
 کاربرد آن در تولید مثل می تواند کلیدی برای دستیابی به توانایی انتخاب یک جنین کمک کند که می تواند با موفقیت در رحم کاشته شود .


این تکنیک، با این حال، یک مشکل عمده اخلاقی را فراهم می کند که اطلاعات زیادی فراتر از اطلاعات ژنتیکی لازم برای تشخیص پیش از لانه گزینی را نیاز دارد که ژن هایی که ممکن است به بیماری هایی در زندگی آینده مانند دیابت یا مستعد آلزایمر را آشکار می سازد.


منبع: باشگاه خبرنگاران

سلامت و زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.