تولد نوزاد بدون سر در اصفهان حاصل آلودگی‌های محیطی است

برای نخستین بار در استان اصفهان نوزاد بدون سر  در بیمارستان مهرگان متولد شد که به گفته پزشک معالج این نوزاد این پدیده حاصل آلودگی‌های محیطی است.

محمد علی رقایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این مطلب اظهار داشت: این کودک ۸ ماه با وزن ۴ کیلو گرمی در نخستین زایمان یک مادر ۲۳ ساله به همراه قلو دیگرش متولد و در لحظات آخر خارج شدن از رحم از دنیا رفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قلو دیگر سالم است، اضافه کرد: هر دو قلو نوزادان دختراند و چون ابتدای ورود مادر به ماه هشتم بارداری متولد شدند بنابراین دو ماه زودتر از موعد زایمان صورت گرفته است.

پزشک معالج این نوزاد نادر و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: وزن قلوی سالم یک کیلو و ۸۰۰ گرمی است.

رقایی با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر تولد نوزادان ناهنجار در اصفهان افزایش یافته است که عوامل مختلفی از جمله گردوغبارهای داخل شهر و وجودمواد سرطان‌زا در آن موثر است، ادامه داد: مصرف غذاهای آماده و مواد افزودنی که در آن به کار می‌رود در تولد این نوع نوزادان بی‌تاثیر نیست.

وی تاکید کرد: استفاده از موبایل در دوران بارداری و امواجی که از دکل‌های مخابراتی ساطع می‌شود از دیگر عوامل محیطی خطر ساز است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، نصب آنتن‌های BTS  بر روی خانه‌ها را بسیار مضر خواند و گفت: مایه خوشحالی است که حداقل پارازیت‌های که هر از گاهی روی صفحه تلویزیون منازل شاهد بودیم، دیگر وجود ندارد.

وی تصریح کرد: هر چند تمام این مباحث در حد یک فرضیه است، اما با استنباط بر اینکه در گذشته هیچ یک از این موارد وجود نداشت و نوزاد ناهنجاری هم متولد نمی‌شد، بنابراین می‌توان این فرضیه را قبول کرد.

رقایی همچنین استفاده از روش IVF برای بارداری را در تولد نوزاد ناهنجار موثر دانست و تاکید کرد: مصرف قرص‌های ضد بارداری بیش از اینکه تاثیرات نامطلوبی بر فرزند بگذار روی ماد ایجاد تومور مغزی می‌کند.


خبر .:: پایگاه خبری رسانه کودک ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.