تولد یک بازیگر ۷.۶ میلیارد دلاری / فیلم

به گزارش خبرآنلاین، جانی دپ که متولد سال ۱۹۶۳ در ایالت کنتاکی است، در دهه ۱۹۸۰ با بازی در مجموعه تلویزیونی «خیابان جامپ شماره ۲۱» به بازیگر محبوب نوجوانان تبدیل شد.
 

او که از این موقعیت راضی نبود، سعی کرد در دنیای سینما با بازی در نقش‌های دشوارتر به جایگاه شایسته‌‌تری دست پیدا کند.
 

دپ سال ۱۹۹۰ نقش شخصیت اصلی فیلم «ادوارد دست‌قیچی» به کارگردانی تیم برتن را بازی کرد و بعد با فیلم‌هایی چون «اسلیپی هالو» (۱۹۹۹)، «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» (۲۰۰۵)، «رنگو» (۲۰۱۱) و سری فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» (۲۰۰۳ تاکنون) به موفقیت تجاری در گیشه‌های فروش دست پیدا کرد.
 

دپ در هشت فیلم با تیم برتون همکاری کرده و تازه‌ترین فیلم‌ آن‌ها با عنوان «سایه‌های تاریک» این روزها روی پرده سینماهاست.
 

او برای تعدادی از نقش‌آفرینی‌های خود مانند اد وود در «اد وود»، جوزف دی. پیستونه در «دانی براسکو»، هانتر اس. تامپسن در «ترس و نفرت در لاس وگاس» و جان دیلینجر در «دشمنان مردم» مورد تحسین منتقدان نیز قرار گرفت.
 

دپ برای «سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت» برنده جایزه گلدن گلوب شد و برای «دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه» جایزه انجمن بازیگران آمریکا را گرفت. او برای «نفرین مروارید سیاه»، «در جستجوی نورلند» و «سوئینی تاد» نامزد دریافت جایزه اسکار بوده است.
 

فیلم‌های دپ در مجموع در آمریکای شمالی بیش از ۳٫۱ میلیارد دلار و در دنیا بیش از ۷٫۶ میلیارد دلار فروش داشته‌اند. سال ۲۰۱۲ نام او در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان بازیگری ثبت شد که بیشترین دستمزد (۷۵ میلیون دلار) را دریافت کرده است.
 

فایل ضمیمه این خبر شامل بخش‌هایی از چند فیلم مطرح دپ مانند «کابوس در الم استریت»، «ادوارد دست قیچی»، «اد وود»، «اسلیپی هالو»، «دزدان دریایی کارائیب»، «پنجره مخفی»، «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی»، «سوئینی تاد»، «آلیس در سرزمین عجایب» و … است.
 

۵۸۵۸
 

دانلود فایل ضمیمه   دانلود فایل ضمیمه


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.