تولیدات کارخانه‌ای “چین” به کمترین میزان طی ۸ ماه اخیر رسید

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در پی کاهش سفارش خرید به کارخانه‌ها و صنایع تولیدی چین و به طور کلی،کاهش تقاضا برای محصولات و تجهیزات تولیدی صنایع این کشور، شاخص تولیدات کارخانه‌ای وصنایع آن در ماه فوریه به کمترین حد طی هشت ماه قبل کاهش یافت.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، کاهش این شاخص نگرانی‌ها را دربارهٔ کاهش رشد اقتصادی در این کشور به شدت افزایش داده است، زیرا کارخانه‌ها و صنایع تولیدی به سرعت به شرایط اقتصادی واکنش نشان می‌دهند و پرسش از مدیران خرید این صنایع و کارخانه، بهترین راه برای آگاهی از دیدگاه آنها دربارهٔ وضع و میزان رشد اقتصادی کشور مورد نظر در آینده است.

بر اساس شاخص مدیران خرید، یعنی میزان خریدی که مدیران هر شرکت تولیدی سفارش می‌دهند، رشد تولیدات کارخانه‌ای که بر اساس اعدادی از یک تا ۱۰۰ واحد اندازه‌گیری می‌شود، در ماه فوریه در چین به ۵۰٫۲ واحد رسید.

از هشت ماه پیش تاکنون سابقه نداشته است که رقم این شاخص در چین تا این حد کاهش داشته باشد.

این شاخص به طور کلی آهنگ افزایش یا کاهش رونق اقتصادی در بخش صنایع و کارخانه‌ها را در هر کشور و منطقه اقتصادی بر اساس میزان خدمات، سفارش‌های تازه و تولید نشان می‌دهد و برای پیش بینی فراز و نشیب‌های تولید ناخالص داخلی کشورها و مناطق اقتصادی در کوتاه مدت به کار برده می‌شود.

اگر رقم این شاخص، بالای ۵۰ واحد باشد به معنای آن است که در این بخش توسعه و رونق وجود دارد و اگر رقم آن پایین‌تر از۵۰ واحد باشد به معنای افت رونق اقتصادی در بخش مربوطه است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.