تولیدکنندگان شیر در اندیشه افزایش قیمت


تولیدکنندگان شیر در اندیشه افزایش قیمت

۱۷:۰۷ (جمعه ۲ تیر )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

این روزها دوباره زمزمه افزایش قیمت شیر به گوش می‌رسد. گزارش‌ها حاکی از آن است که قیمت شیر پاکتی برخی کارخانه‌ها از روز شنبه سوم تیرماه افزایش خواهد یافت. این روزها نیز به دلیل زمزمه افزایش قیمت شیر پاکتی، برخی کارخانه‌ها از توزیع شیر جلوگیری می‌کنند تا بتوانند به قیمت گران‌تر آن را به فروش برسانند.

حسین چمنی – مشاور انجمن صنایع لبنی ایران،گفت: همزمان با خبر کاهش قیمت فرآورده‌ها قرار بود قیمت شیر خام هم برای کارخانه‌دارها ارزان شود؛ یعنی قیمت شیر خامی که دامدار به کارخانه‌دار می‌فروشد، کاهش یابد و کارخانه‌ها بلافاصله بعد از این توافق اقدام به کاهش قیمت شیر و محصولات لبنی خود که افزایش داده بودند، کردند.

وی افزود: قرار بود نهاده‌های دامی دولتی به دامداران داده شود که ظاهرا این کار به طور کامل انجام نشد، بنابراین دامداران قیمت شیر را کاهش ندادند و این در حالی است که در این مدت و بعد از توافق صورت گرفته، کارخانه‌داران قیمت محصولات لبنی خود را کاهش دادند که همین موضوع باعث شد آن‌ها ضرر کنند و طبیعی است که تولید با زیان دوام نیافته و عمری ندارد.

مشاور انجمن صنایع لبنی ایران با بیان این‌که تولیدکنندگان صنایع لبنی درسال جاری با ضرر و زیان تولید کردند، گفت: سازمان حمایت، شرکت‌ها و کارخانه‌ها را موظف کرده که بر مبنای شیر خام ۶۳۰ تومانی قیمت‌گذاری کنند، ولی در زمانی که سایه‌ای از شیر خام ۶۳۰ تومانی مشاهده نمی‌شود، چطور می‌توان انتظار قیمت گذاری براساس تعرفه ۶۳۰ تومانی داشت؟

وی تاکید کرد: در سالی که به نام تولید ملی نام‌گذاری شده، این موضوع ظلمی است به تولید ملی.

یکی از مغازه‌داران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این‌که قرار است قیمت شیر پاکتی یک لیتری میهن از روز شنبه سوم تیرماه گران شود، گفت:‌ در حال حاضر شیر یک لیتری میهن ۱۵۰۰ تومان بوده که از طرف شرکت به ما اعلام شده قرار است از روز شنبه به همان قیمت سابق یعنی ۱۷۰۰ تومان بازگردد.

وی گفت: کارخانه‌دارها برای دادن شیر دولتی آن هم به تعداد بسیار اندک، ما را مجبور به خرید ماست و پنیر و دیگر لبنیات می‌کنند و این روزها شیر پاکتی هم نمی‌فروشند.

مغازه‌دار دیگری نیز گفت: برخی کارخانه‌ها وشرکت‌ها حتی شیر پاکتی نیز به ما نمی‌دهند، چون ظاهرا قرار است قیمت‌ها را گران کنند.

.

.

.

..

.

.

.

ایسنا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.