تولید آبزیان پرورشی در استان مرکزی ۴۷ برابر شد


تولید آبزیان پرورشی در استان مرکزی ۴۷ برابر شد

۰۹:۰۷ (پنج شنبه ۲۹ تیر )
اخبار مرتبط
» آغاز صدور پروانه صید ماهی با قلاب و تور در استان آذربایجان شرقی
» ماهی پرورشی به برآورد تقاضای رو به رشد کمک می‌کند
» تولید ۳ میلیون ماهی زینتی تا پایان سال در ساوه
» رهاسازی ۳۴۰ هزار قطعه بچه ماهی سرد آبی در سنندج
» افزایش سرمایه‌گذاری پرورش ماهیان خاویاری، زینتی و ماهی در قفس
» آغاز شناسنامه دار کردن مزارع و ماهیان پرورشی کشور
نسخه چاپی نسخه چاپی

سرپرست مدیریت شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، گفت: تولید آبزیان پرورشی در استان از ۴۳ تن در سال ۱۳۷۶ با افزایش بیش از ۴۷ برابری، به ۲۰۵۱ تن و سرانه مصرف آبزیان از ۲۸۵ گرم در سال ۱۳۷۷ به ۶٫۵ کیلوگرم در سال ۱۳۹۰ افزایش یافته است.

“حسن اکبری” اظهار کرد: از سال ۱۳۷۶ تاکنون با شناخت منابع آبی و استعدادهای آبزی پروی در استان اقدامات قابل توجهی درباره گسترش فعالیت‌های آبزی پروری صورت گرفته است.

وی افزود: این اقدامات هر ساله با کمک و مساعدت مسوولین روند رو به رشدی داشته و توانسته است سهم مهمی در اشتغال، توسعه و اقتصاد منطقه و به خصوص اقتصاد خانوار روستایی ایفا کند.

اکبری اضافه کرد: در سال ۱۳۹۰ تعداد ۲۸ میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا در ۱۶ واحد و تعداد ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی در تعداد ۳۵ واحد آبزی پروری دیگر در استان مرکزی تولید شده است.

وی افزود: روند رو به رشد در فعالیت‌های آبزی پروری در استان مرکزی باعث شده است که در تولید ماهی سردابی و زینتی به ترتیب هشت دهم درصد و ۱۶ درصد سهم کشوری به این استان اختصاص یابد.

سرپرست مدیریت شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، اضافه کرد: در روند رو به رشد آبزی پروری، پیش بینی شده است که در پایان برنامه پنجم توسعه تولید آبزیان پرورشی، تولید ماهی زینتی و تولید بچه ماهی قزل آلا به ترتیب به ۴۶۳۰ تن، ۱۳ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۴۲ میلیون قطعه افزایش یابد.

.

.

.

.

.

.

.

ایسنا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.