تولید اوپک به مرز ۳۰٫۵۴ میلیون بشکه رسید

چهارشنبه ۲۱ تیر – ۱۱:۴۵:۲۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

اداره اطلاعات انرژی آمریکا؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- اداره اطلاعات انرژی آمریکا از کاهش ۱٫۲ درصدی تولید نفت خام اعضای اوپک در ماه ژوئن نسبت به ماه مه خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  اداره اطلاعات انرژی آمریکا سه شنبه (۲۰ تیر) در گزارش چشم انداز کوتاه مدت ماهانه خود اعلام کرد: در پی افت تولید نفت خام عربستان سعودی و آنگولا، تولید  نفت خام اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در ماه ژوئن با ۱٫۲ درصد کاهش نسبت به ماه مه به ۳۰ میلون و ۵۴۰ هزار بشکه در روز رسید.
بر پایه این گزارش، بخشی از افت تولید نفت خام اعضای اوپک در ماه ژوئن به کاهش تولید نفت خام عربستان مربوط می شود، میانگین تولید نفت عربستان در ماه ژوئن با کاهش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نسبت به ماه پیش از آن به ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز رسید.
تولید نفت خام آنگولا در ماه ژوئن با ۵۰ هزار بشکه کاهش نسبت به ماه مه به یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز بود.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: مازاد ظرفیت تولید نفت خام اعضای اوپک در ماه ژوئن به دو میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسید، در حالی که ان رقم در ماه مه روزانه دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه بود.
تازه‌ترین نظرسنجی پلاتس از مقام های اوپک، منابع صنعتی و تحلیلگران نیز نشان می دهد میانگین کل تولید روزانه اوپک در ماه ژوئن با ۳۰ هزار بشکه کاهش نسبت به ماه مه، به ۳۱ میلیون و ۷۲۰ هزار بشکه در روز رسیده است.
اعضای اوپک در نشست ۱۶۱ این سازمان (پنج شنبه ۲۵ خرداد) در وین اتریش تصمیم گرفتند سقف تولید گروهی روزانه ۳۰ میلیون بشکه توافق شده در نشست دسامبر ۲۰۱۱ را همچنان ثابت نگه دارند.
نشست بعدی اعضای اوپک در ۱۲ دسامبر (چهارشنبه ۲۲ آذر) در وین اتریش برگزار می شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۱۱۶۴۶۱۵۳۰۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.