تولید باید مردمی شود

جام جم آنلاین: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اقتصاد زمانی پا می‌گیرد و توسعه و تولید افزون می‌شود که تولید مردمی شود. تا زمانی که سایه دولت بر سر اقتصاد است از این ظرفیت محروم می‌مانیم.

 حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی امروز در« همایش جهاد اقتصادی از مبانی تا موانع» گفت: اقتصاد یعنی پایبندی به قراردادها و در قراردادها هم اصل ،وفا به تعهدات است.

پورمحمدی افزود: در همه خیابان‌ها تبلیغات‌ها و تیزرهای مارک‌های خارجی برجسته جلوه می‌کند و همه به این مارک‌ها علاقه نشان می‌دهند.

وی افزود: برای جلوگیری از این کار باید تولید کننده خوب تولید کند تا مصرف کننده هم به مصرف تشویق شود.

پورمحمدی ادامه داد: با توجه به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب که سال تولید ملی است برنامه‌های تلویزیونی و تبلیغات باید به سمت حمایت از تولید ملی برود و در این زمینه فقط حرف و شعار نزنیم.

پورمحمدی ادامه داد: اقتصاد زمانی پا می‌گیرد و توسعه و تولید افزون می‌شود که تولید مردمی شود. تا زمانی که سایه دولت بر سر اقتصاد است از این ظرفیت محروم می‌مانیم.

رئیس سازمان بازرسی تصریح کرد: هر چقدر دولت پای خودش را کنار بکشد زمینه برای حضور مردم بیشتر می‌شود.

وی افزود: دولت از یک طرف می‌گوید در حال کوچک‌سازی است ولی با اقدامات و کارهایش می‌بینیم که هر روز در حال بازشدن و گسترش است.

پورمحمدی افزود: در راه تولید ملی قائده‌هایمان کامل نیست یا معیوب و متضاد است.

وی ادامه داد: بعضی وقت‌ها واردات کالا از واردات قطعه و مواد آسان‌تر و ساده‌تر است که همین‌ها سبب می‌شود تولید زمین بخورد.

رئیس سازمان بازرسی اظهار داشت: در عرصه سیاسی اگر تنش در جامعه ایجاد شود فساد سیاسی بوجود می‌آید و هر چقدر روابط ناسالم باشد در زمینه تولید ملی دست‌انداز به وجود می‌آید.

پورمحمدی افزود: وقتی در حوزه دیپلماتیک وارد می‌شویم مرزهای منافعمان باید تعیین کننده باشد نه نظر شخصی افراد بخاطر اصولمان باید یکجا بایستیم و در جای دیگر لبخند بزنیم.

وی اظهار داشت: فساد سنگ بزرگ توسعه و عقب‌ماندگی و فقر است اینکه همه مصلحان و دست‌اندرکاران بحث مبارزه با فساد را مطرح می‌کنند و هنوز هم آنچنان که باید به این موضوع نپرداخته‌ایم به دلیل اساسی‌ بودن و جدی بودن موضوع است.

پورمحمدی افزود: متأسفانه بیان مطالب در رسانه‌ها به سمت روان پریشی پیش می‌رود و این روند برای همه آزار دهنده شده است و در بعضی مواقع ما را از بیان مباحث جدی باز می‌دارد و به جایی می‌رسیم که به خاطر حاشیه‌سازی به بیان دردها نمی‌پردازیم و این آفت بزرگی است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان خاطرنشان کرد: باید بدون مجادله و تخریب در راستای تحقق شعار امسال تلاش کنیم. در این زمینه نظارت بعد مهمی است که به آن باید توجه شود هیچ نظام مدیریتی بدون نظارت به توفیق دست نمی‌یابد.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.