تولید برق نیروگاه بوشهر به ۷۵درصد ظرفیت رسید

یکشنبه ۱۷ اردیبهشت – ۱۱:۳۵:۴۹ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر با بیان اینکه میزان تولید برق نیروگاه هسته‌ای این استان به ۷۵درصد ظرفیت رسید، گفت: اگر مشکلی فنی تازه‌ای رخ ندهد این نیروگاه روز سوم خرداد به حداکثر تولید می‌رسد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، ایوب پاپری‌مقدم، درباره وعده شرکت روس‌اتم برای راه‌اندازی نیروگاه‌ هسته‌ای بوشهر در سوم خردادماه، گفت: هم اکنون برق هسته‌ای با ۷۵ درصد ظرفیت وارد مدار می‌شود که اگر مشکلی فنی رخ ندهد این نیروگاه روز سوم خرداد به حداکثر تولید می‌رسد.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌های مکرر ایمنی و امنیتی در نیروگاه بوشهر، افزود: قطعاً مشکلات فنی و ویروسی گذشته برطرف شده چون اگر این طور نبود هیچ‌گاه این نیروگاه نمی‌توانست به ظرفیت نهایی تولید برق هسته‌ای (۱۰۰۰ مگاوات) نزدیک شود.
وی با بیان اینکه تقریباً نیم قرن طول کشید تا نیروگاه بوشهر راه اندازی و به ظرفیت تولید نهایی برسد، ادامه داد: بعد از شرکت آلمانی، پیمانکار روسی نزدیک به ۲۰ سال مشغول تکمیل نیروگاه هسته‌ای است که این کارنامه خوبی برای شرکت یادشده محسوب نمی‌شود و قطعاً مقام‌های جمهوری اسلامی در همکاری‌های آینده این مسئله را لحاظ می‌کنند.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: ‌ روسیه تحت تأثیر فشارهای جهانی چندین بار تکمیل نیروگاه هسته‌ای بوشهر را به تأخیر انداخت و اگر این امر دوباره تکرار شود، متخصصان ایرانی توانایی آن را دارند که نیروگاه را بدون هیچ مشکلی به ظرفیت اسمی‌اش برسانند.
وی ادامه داد: برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته‌ای نیاز به ضریب امنیت زیادی دارد از این رو شرکت روس اتم نمی‌تواند ظاهری نیروگاه بوشهر را به تولید برق هزار مگاوات برسانند و بعد از تحویل مشخص شود پروژه با اشکال‌ها و ایرادهای مهمی روبه‌رو است.
عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر تأکید کرد: کار‌شناسان و متخصصان ایرانی به آن سطح از دانش هسته‌ای رسیدند که عملکرد پیمانکار روس را دقیق ارزیابی کنند تا اگر نقصی بود آن را وادار به رفع ایراد کنند؛ ضمن آنکه جامعه جهانی کوتاهی در ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای را نمی‌پذیرند چون این مسئله با امنیت کل دنیا ارتباط دارد.
شرکت روسی «اتم استروی اکسپورت» پیمانکار اصلی نیروگاه هسته‌ای بوشهر روز جمعه ۱۵ اردیبهشت اعلام کرد: نیروگاه هسته‌ای بوشهر روز ۲۳ ماه می‌مصادف با سوم خرداد ماه امسال به ظرفیت کامل می‌رسد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۶۱۱۳۵۴۹۶۶۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.