تولید روزانه نفت اکوادور به بیش از ۵۰۰ هزار بشکه می رسد

خبرگزای آریا- وزیر نفت اکوادور از افزایش چهار درصدی تولید نفت خام اکوادور در سال آینده میلادی خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، اکوادور در نظر دارد میانگین تولید روزانه نفت خام خود را در سال جاری دو درصد و در سال آینده چهار درصد افزایش دهد.
برآوردهای انجام شده درباره رقم تولید نفت خام اکوادور اندکی پایین تز از پیش بینی های صورت گرفته در سال گذشته میلادی است.
ویلسون پاستور، وزیر نفت اکوادور اعلام کرد: تولید نفت خام اکوادور امسال به ۵۱۰ هزار بشکه در روز می رسد.
وی افزود: میانگین تولید نفت خام اکوادور در دسامبر ۲۰۱۲  به ۵۲۰ هزار بشکه در روز می رسد که بخش عمده این رشد به دلیل افزایش تولید نفت خام میدان ساچا خواهد بود.
به گفته پاستور، تولید نفت خام میدان ساچا از رقم کنونی روزانه ۶۰ هزار بشکه در دسامبر سال جاری به ۷۰ هزار بشکه در روز می رسد.
میدان نفتی ساچا به وسیله یک سرمایه گذاری مشترک میان شرکت دولتی پترواکوادور و شرکت ملی نفت ونزوئلا (پی دی وی اس ای) موسوم به ریو ناپو اداره می شود.
پاستور اعلام کرد: میانگین تولید نفت خام اکوادور در سال آینده میلادی به ۵۳۰ هزار بشکه در روز می رسد.
بر اساس این گزارش، میانگین تولید نفت خام اکوادور در سال ۲۰۱۱ با حدود سه درصد افزایش نسبت به سال پیش از آن به ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسید.
پاستور سال گذشته میلادی اعلام کرده بود: تولید نفت خام اکوادور در سال ۲۰۱۲ به روزانه ۵۲۰ هزار بشکه و در سال ۲۰۲۴ به ۵۶۷ هزار بشکه در روز می رسد.
بنابر تازه ترین آمارهای دولتی، تولید نفت خام اکوادور در مه گذشته به ۴۹۸ هزار بشکه در روز رسید.
با قدرت رسیدن رافائل کوریا، رئیس جمهوری چپ گرای دولت اکوادور، این کشور آمریکایی جنوبی برای رشد درآمدهای حاصل از فروش نفت خام، افزایش تولید این ماده را در برنامه های خود قرار داده است.

اکوادور یک عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، ۷۰ درصد نفت خام خود را با استفاده از توان شرکت های داخلی این کشور برداشت می کند.
بخش عمده درآمدهای اکوادور از محل فروش نفت خام به دست می آید.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.