تولید شرکت های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افزایش می یابد

یکشنبه ۱۱ تیر – ۰۴:۵۴:۲۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

همزمان با بهره برداری از طرح های توسعه ای؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا-امسال همگام با روند رو به رشد صنعت پتروشیمی، تولید در مجتمع های پتروشیمی منطقه ویژه افزایش خواهد یافت.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، پیش بینی می شود در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، امسال تولید محصولات با افتتاح چند طرح توسعه ای در منطقه ویژه به ۱۸ میلیون تن برسد.
در سال ۱۳۹۰ نزدیک به ۱۷ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر تولید شد و شرکت های پتروشیمی مستقر در این منطقه در سال جهاد اقتصادی درمجموع ۱۶ میلیون و ۹۳۰ هزار تن محصول تولید کردند.
بر اساس این گزارش، از این میزان ۵ میلیون و ۴۴۱ هزار تن به خارج از کشور صادر و ۵ میلیون و ۳۰۱ هزار تن در داخل به فروش رفت و ارزش صادراتی هر تن تولید محصولات پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی سال گذشته بیش از ۷۶۰ دلار بود.
صادرات محصولات پتروشیمی به عنوان یک صنعت ارزش آفرین در این سال ۴ میلیارد و ۱۴۴ میلیون دلار برای کشور ارز آوری داشته است، پروپان، بوتان، آمونیاک، برش سنگین نفتا و پلی اتیلن سبک، از پرفروش ترین محصولات پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در سال ۹۰ بوده اند.
به گزارش آریا، ۱۶ شرکت پتروشیمی در این منطقه استراتژیک در حال تولید محصولات پتروشیمی هستند.
چندی پیش دکتر احمدی نژاد با تاکید بر توسعه صنعت پتروشیمی در کشور اظهار کرد: در صنعت نفت باید به سرعت به سمت ایجاد ارزش افزوده نفت و گاز رفته و تلاش کنیم این ارزش در داخل کشور بماند.
رئیس جمهوری با بیان این که باید به سمتی برویم که نفت را به فرآورده تبدیل و صادر کنیم، تصریح کرد: اگر فرآورده به تولیدات پایین دستی تبدیل شود، ارزش افزوده آن چند برابر خواهد شد و باید به سمت ایجاد شغل های پایدار پیش برویم.
احمدی نژاد گفت: برای توسعه صنایع پتروشیمی نخست باید حلقه های مجموعه بالادستی تکمیل شود و صنایع پایین دستی آن گسترش یابد، سپس به سراغ توسعه های جدید در صنعت پتروشیمی برویم.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۱۱۶۵۴۲۱۵۹۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.