تولید شیر با کمترین میزان کلسترول

جام جم آنلاین: رییس پژوهشکده علوم و فناوری غذایی از تولید شیر با کمترین میزان کلسترول خبر داد و گفت: با استفاده از روغن ماهی، نانو کپسول هایی را تولید کردیم که با وارد کردن آن به جیره غذایی دام سطح کلسترول در شیر آنها کاهش می یابد.

دکتر رسول کدخدایی با اشاره به جزئیات این پروژه تحقیقاتی پژوهشکده علوم و فناوری غذایی، افزود: در این پروژه تحقیقاتی اقدام به استخراج ترکیبات و مواد موثره گیاهان و مواد غذایی در قالب امولسیون ها و نانو حامل های غذایی شد.

رییس پژوهشکده علوم و فناوری غذایی هدف از این اقدام را افزایش پایداری مواد غذایی در شرایط مختلف محیطی دانست و اظهارداشت: تاکنون اقدام به استخراج مواد موثره فلفل قرمز و پایدار کردن شده ایم که به صورت کپسول تولید شده است. این امر سبب کاهش آلودگی های میکروبی و افزایش اثرگذاری مواد موثره می شود.
 
وی همچنین از تولید مواد موثر زعفران و هل نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: مواد موثره زعفران و «هل» دارای خواص درمانی و غذایی است که به صورت نانو کپسول ها می توان عرضه کرد.
 
کدخدایی تولید نانو کپسول های روغن ماهی را از دیگر محصولات مبتنی بر فناوری این پژوهشکده نام برد و گفت: این نانو کپسول ها را وارد جیره غذایی دام کردیم خوراک دام از این نانو کپسول ها موجب کاهش سطح کلسترول در شیر دام شد.

رییس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی یادآور شد: به این ترتیب توانستیم شیری با کمترین میزان کلسترول با استفاده از شیوه های غیر شیمیایی تولید کنیم.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.