تولید کنندگان متخلف بازی های یارانه ای به دام افتادند

۲۷ آبان ،

دبیرستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری گفت: طی روزهای قبل با کارخانه های تکثیر کننده بازی های غیرمجاز رایانه ای به صورت گسترده در سطح کشور صورت گرفت.

سعید جابری انصاری، دبیر ستاد حمایت وصیانت از آثار فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ گفت: طبق بازدید های صورت گرفته در هفته قبل با یکی از کارخانجاتی که اقدام به توزیع و تکثیر لوح فشرده بازی های رایانه ای غیر مجاز و غیر اخلاقی به صورت گسترده در سطح کشور کرده بود، برخورد صورت گرفت.
وی افزود: امروز دشمن تهاجم گسترده ای را برای ضربه زدن به کشور و جوانها در نظر گرفته است و آن توزیع الگوی رفتارهای غیر مناسب از طریق پخش بازی های رایانه ای است که ما به صورت  جدی و گسترده با آنها برخورد خواهیم کرد.
انصاری افزود: تلاش می کنیم تا تمامی محصولات غیر مجاز پخش شده در سطح کشور را جمع آوری کرده وبا آنها برخورد کنیم اما این نکته را باید در نظر گرفت که با حذف بازی های غیر مجاز رایانه ای از سطح جامعه می بایست آثار فاخری را که متناسب با نیاز جوانان امروز ما و همچنین در بردارنده فرهنگ ایرانی است وارد بازار کنیم و در نهایت شرایط را برای ورود آثار مجاز در کشور فراهم کنیم.
وی همچنین در خصوص خرید بازی های رایانه ای توسط خانواده ها اظهار داشت: از مردم خواهش می کنیم هنگام خرید بازی های رایانه ای برای فرزندانشان این نکته را در نظر داشته باشند که بازی متناسب با رده سنی کودکان آن باشد و تبعات رفتاری و اخلاقی به دنبال داشته این گونه بازی ها را برای کودک نوجوان خود بسنجد.
انصاری ادامه داد: از خانواده ها می خواهیم هنگام خرید محصولات فرهنگی از مراکز خرید کنند که بسته حاوی لوح فشرده بازی های رایانه ای حاوی مشخصاتی چون مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نام شرکت سازنده بازی های رایانه ای، شماره تماس و داشتن هلوگرام مورد تأیید وزارت ارشاد بر روی آن حک شده باشد و در نهایت اینکه لوح فشرده خریداری شده کپی نشده و اورجینال باشد.
وی افزود: از تمامی مردم خواهش می کنیم در این راه مارا یاری کنند و اگر با محصولات غیر مجاز بازی های رایانه ای در سطح شهر برخورد کردند با شماره تلفن ۴۲۹۹۱تماس بگیرند تا ما دقت و نظارت بیشتری را نسبت به محصولات توزیع شده در این عرصه داشته باشیم./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.