تولید محور اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

اجرای موفقیت آمیز فاز دوم هدفمندی یارانه ها با محوریت تولید، بیمه های اجتماعی و اشتغال امکان پذیر می شود.

امیر تاش کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان مطلب فوق گفت: توزیع پول و نقدینگی در جامعه بدون تامین شدن عرضه فایده ای نخواهد داشت و تنها سبب افزایش تورم می شود.

وی افزود: پیش ازر این اعلام شده بود که در فاز اول دولت باید به جای پرداخت مستقیم نسبت به توسعه بیمه اجتماعی اقدام کند، زیرا هزینه های زیادی از زندگی مردم را هزینه های پزشکی در بر میگیرد که در صورت کاهش این ارقام کمک بزرگی به آنها خواهد شد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه در صورت تقویت بخش تولید، اشتغال ایجاد و تقویت خواهد شد، افزود: دولت باید به سمت تقویت بخش تولید گام برددارد و موانع تولید را برطرف سازد.

وی تصریح کرد: در فاز دوم هدفمندی یارانه ها دولت باید به سمت توسعه بخش تولید گام بردارد و با ارائه تسهیلات، فرآیند سرمایه گذاری در این بخش مولد را تسهیل کند چرا که در این صورت آثار مثبت این اقدام به جامعه باز خواهد گشت.

وی با بیان اینکه در صورت وجود عرضه، رقابت در بازار افزایش می یابد خاطرنشان کرد: در این شرایط، تورمی در جامعه ایجاد نخواهد شد، ضمن آنکه هم اکنون انتظاراتی در بازار وجود دارد که تغییر قیمت ها بخشی از آنهاست و امیدواریم با به وجود آمدن آرامش نسبی در اقتصاد، فاز دوم نیز به سمت تولید برود ضمن گردش چرخ های تولید، شاهد اشتغال ، ثروت و رفاه بیشتر در جامعه باشیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.