تولید ملی در آئینه رهنمود های رهبر انقلاب

جام جم آنلاین: یک بخش مهم از مسائل اقتصادى برمی‌گردد به مساله تولید داخلى. اگر به توفیق الهى و با اراده و عزم راسخ ملت و با تلاش مسوولان، ما بتوانیم مساله‌ تولید داخلى را، آنچنان که شایسته‌ آن است، رونق ببخشیم و پیش ببریم، بدون تردید بخش عمده‌اى از تلاش‌هاى دشمن ناکام خواهد ماند.

پس بخش مهمى از جهاد اقتصادى، مساله تولید ملى است. اگر ملت ایران با همت خود، با عزم خود، با آگاهى و هوشمندى خود، با همراهى و کمک مسوولان، با برنامه‌ریزى درست بتواند مشکل تولید داخلى را حل کند و در این میدان پیش برود، بدون تردید بر چالش‌هایى که دشمن آن را فراهم کرده است، غلبه کامل و جدى پیدا خواهد کرد. بنابراین مساله تولید ملى، مساله‌ مهمى است.

اگر ما توانستیم تولید داخلى را رونق ببخشیم، مساله‌ تورم حل خواهد شد؛ مساله‌ اشتغال حل خواهد شد؛ اقتصاد داخلى به معناى حقیقى کلمه استحکام پیدا خواهد کرد. اینجاست که دشمن با مشاهده‌این وضعیت، مأیوس و ناامید خواهد شد. وقتى دشمن مأیوس شد، تلاش دشمن، توطئه دشمن، کید دشمن هم تمام خواهد شد.

همه‌ مسئولان کشور، همه دست‌اندرکاران عرصه‌ اقتصادى و همه‌ مردم عزیزمان را دعوت می‌کنم به این که امسال را سال رونق تولید داخلى قرار بدهند. بنابراین شعار امسال، «تولید ملى، حمایت از کار و سرمایه ایرانى» است.

ما باید بتوانیم از کار کارگر ایرانى حمایت کنیم؛ از سرمایه‌ سرمایه‌دار ایرانى حمایت کنیم؛ و این فقط با تقویت تولید ملى امکان‌پذیر خواهد شد. سهم دولت در این کار، پشتیبانى از تولیدات داخلى صنعتى و کشاورزى است.

سهم سرمایه‌داران و کارگران، تقویت چرخه‌ تولید و اتقان در کار تولید است. و سهم مردم ـ که به نظر من از همه‌ اینها مهم‌تر است ـ مصرف تولیدات داخلى است.

ما باید عادت کنیم، براى خودمان فرهنگ کنیم، براى خودمان یک فریضه بدانیم که هر کالایى که مشابه داخلى آن وجود دارد و تولید داخلى متوجه به آن است، آن کالا را از تولید داخلى مصرف کنیم و از مصرف تولیدات خارجى بجد پرهیز کنیم؛ در همه زمینه‌ها: زمینه‌هاى مصارف روزمره و زمینه‌هاى عمده‌تر و مهم‌تر بنابراین ما امیدوار هستیم که با این گرایش، با این جهتگیرى و رویکرد، ملت ایران در سال ۹۱ هم بتواند بر توطئه دشمنان، بر کید و مکر بدخواهان در زمینه‌ اقتصادى فائق بیاید.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.