تولید “مواد غذایی” اولویت اول اقتصاد کشور

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

گسترش کشاورزی و دامداری برای تولید مواد غذایی از اولویت هایی که توجه مضاعف را می‌طلبد.

طاهری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: برای رشد و توسعه اقتصادی باید به اولویت ها توجه کرد به عنوان مثال توجه به گسترش کشاورزی و دامداری برای تولید مواد غذایی از اولویت های مهم است که توجه مضاعف را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور باید اقتصاد مزیتی باشد گفت: در برنامه چهارم انتظار رشد ۸ درصدی را برای اقتصاد داشتیم که تنها در حدود ۴ درصد محقق شد.

طاهری تصریح کرد: اقتصاد کشور ما نیاز به علم و تجربه و صداقت و آرامش دارد که با داشتن یک برنامه مدون می‌توان به این هدف رسید.

این کارشناس اقتصادی در ادامه افزود: دولت و بخش خصوصی و تعاونی سه ضلع اقتصاد ایران می باشند و خصوصی کردن اقتصاد به این معنی نیست که اقتصاد تنها به دست سرمایه داران اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نقدینگی زیادی دست مردم است، با هدایت این نقدینگی و سرمایه گذاری در پروژه های اقتصادی سبب رونق این بخش خواهیم شد.

وی در ادامه افزود: استفاده از تکنولوژی روز بخصوص نانوتکنولوژی در تولید و نیز افزایش تولید  ارگانیک در محصولات کشاورزی و دامداری سبب شکوفایی و رونق چرخه اقتصادی می شود.

انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.