تولید میگوی بوشهر امسال دو برابر می شود

چهارشنبه ۲۴ خرداد – ۰۳:۵۷:۲۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- امسال حداقل دو هزار هکتار از مزارع پرورش میگو در استان بوشهر زیرکشت خواهد رفت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مانا، اسکندر گلستانی،مدیر عامل اتحادیه پرورش دهندگان میگوی استان بوشهرتصریح کرد:فصل پرورش میگو در استان بوشهر آغاز شده است
و امسال در مقایسه با سال گذشته مزارع بیشتری زیر کشت خواهد رفت.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود بین دو هزار تا دو هزار ۵۰۰ هکتار از مزارع پرورش میگوی بوشهر امسال زیرکشت رود خاطرنشان کرد:این در حالی است که سال گذشته تنها هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع پرورش میگوی استان بوشهر زیرکشت رفته بود.
وی عنوان کرد:استان بوشهر از پتانسیل بسیار بالایی برای تولید و پرورش میگو برخوردار است که متاسفانه به دلیل عدم نقدینگی پرورش دهندگان،تاکنون از تمام پتانسیل آن استفاده نشده است.
مدیر عامل اتحادیه پرورش دهندگان میگوی استان بوشهر،گفت:امیدواریم با حمایت دولت از پتانسیل استان بوشهر در زمینه پرورش میگو و صادرات آن هر چه بیشتر استفاده شود.
وی تصریح کرد:سال گذشته ۵ هزار و ۲۰۰ تن میگوی پرورشی در مزارع استان بوشهر تولید شده بود که پیش بینی می شود امسال این رقم به بیش از ۱۰ هزار تن رسد.
وی با اشاره به تخصیص بسته حمایتی میگو از سوی دولت به پرورش دهندگان گفت:امیدواریم با اجرایی شدن این طرح برنامه ریزیهای صورت گرفته توسط پرورش دهندگان برای افزایش تولید میگو،تحقق یابد.
گلستانی یکی از مهمترین مشکلات فعلی پرورش دهندگان میگو را ،گران شدن غذای میگو و لارو دانست و اظهار امیدواری کرد:با حل مشکلات مالی پرورش دهندگان،بتوان با وجود گران شدن غذای میگو و لارو ،تولید قابل قبولی در سال جاری به همراه داشته باشیم.
مدیر عامل اتحادیه پرورش دهندگان میگوی استان بوشهر با بیان اینکه مسال به دلیل طولانی تر شدن فصل سرما،تولید پرورش میگو اندکی با تاخیر شروع شد یادآور شد:تمام میگوهای پرورشی در مزارع استان بوشهر، همچون سال گذشته از گونه وانامی خواهد بود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۳۱۵۵۷۲۳۵۶۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.