تولید نفت اوپک برای هفتمین ماه پیاپی افزایش یافت

شنبه ۲۳ اردیبهشت – ۰۵:۳۱:۳۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

بنا بر تازه ترین نظرسنجی آژانس بین المللی انرژی؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  بنا بر تازه ترین برآورد آژانس بین المللی انرژی، کل تولید نفت اعضای اوپک در ماه آوریل برای هفتمین ماه پیاپی با افزایش همراه بوده است.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، بر پایه تازه ترین گزارش ماهانه آژانس بین المللی انرژی (آی.یی.ای)، به دنبال افزایش تولید نفت خام عراق و نیجریه و بازگشت تولید نفت خام لیبی به سطوح پیش از بحران، کل تولید نفت اوپک در ماه گذشته میلادی برای هفتمین ماه پیاپی با رشد رو به رو بوده است.
تازه ترین گزارش ماهانه آی یی ای نشان می دهد کل تولید اعضای اوپک در آوریل گذشته با افزایش روزانه ۴۱۰ هزار بشکه به ۳۱ میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه در روز رسید، در حالی که این مقدار در ماه مارس ۳۱ میلیون و ۴۴۰ هزار بشکه در روز بود.
بر پایه این برآورد، تولید نفت خام اوپک در آوریل ۲۰۱۲ نسبت به آوریل ۲۰۱۱ روزانه با سه میلیون بشکه افزایش همراه بوده است.
بنا بر گزارش ماهانه دبیرخانه اوپک و به نقل از منابع ثانویه، تولید نفت خام اوپک در ماه گذشته به ۳۱ میلیون و ۶۲۰ هزار بشکه در روز رسیده است.
ارزیابی آی یی ای نشان می دهد رشد تولید اوپک تا حدودی افت تولید کشورهای غیر عضو اوپک را نیز جبران کرده است.
این گزارش می افزاید: عربستان سعودی، بزرگ ترین صادر کننده نفت جهان، تولید نفت خود در ماه آوریل را به ۱۰ میلیون بشکه در روز رساند که این رقم نسبت به ماه مارس ثابت بود.
آی یی ای به نقل از آمار های مربوط به بارگیری نفتکش ها اعلام کرد: به نظر می رسد عرضه نفت خام عربستان در ماه جاری میلادی به بیش از ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز برسد.
بر اساس ارزیابی آژانس، تولید نفت خام عراق در ماه آوریل با افزایش روزانه ۱۹۵ هزار بشکه ای به سه میلیون و ۳۰ هزار بشکه در روز رسید.
به دنبال افزایش تولید نفت خام میدان فراساحلی اوسان نیجریه، تولید نفت این کشور در ماه آوریل به دو میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز رسید که این رقم در مقایسه با ماه مارس روزانه ۱۰۰ هزار بشکه رشد نشان می دهد.
آی یی ای همچنین اعلام کرد: ظرفیت مازاد تولید موثر اوپک در ماه گذشته به دو میلیون و ۳۸۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است، در حالی که این رقم در ماه مارس روزانه دو میلون و ۵۴۰ هزار بشکه در روز بود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۲۱۷۳۱۳۹۵۱۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.