تولید یخ خشک برای نخستین بار در کشور

متخصصان ایرانی برای نخستین بار در کشور ، یخ خشک صنعتی در استان چهارمحال وبختیاری را تولید کردند .

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران ؛مدیرعامل کارخانه دی اکسید کربن شهرکرد گفت : متخصصان جوان ایرانی در این کارخانه پس از یکسال تلاش ، موفق به ساخت دستگاه تولید یخ خشک شدند و این محصول را نخستین بار در کشور تولید و روانه بازار کنند .
آقای سلیمی گفت : با تولید این محصول در کارخانه دی اکسید کربن شهرکرد کشور از واردات بخش عمده ایی از این محصول بی نیاز شد .
این یخ با برودت ۸۰ درجه زیر صفر از انجماد دی اکسید کربن ، با به کارگیری فن آوری منحصر به فرد طراحی و تولید شده است .
وی به ظرفیت تولید بیش از ۵ هزار تن یخ خشک صنعتی به صورت گرانول هایی به قطر ۳ میلی متر ، در این کارخانه اشاره کرد و افزود: این کارخانه توانایی افزایش تولید محصول یخ خشک تا ۱۲ هزار تن در سال را دارد .
سلیمی میزان سرمایه اولیه ساخت دستگاه و تولید یخ خشک را ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت : این محصول علاوه بر کاربردهای برودتی حمل و نقل مواد غذایی و فاسد شدنی و سرمای یخچال هواپیما ، با پرتاب به سرعت مافوق صوت به وسیله کمپرسورهای هوا ، برای تمیزکاری موتور هواپیما ، توربین های غول پیکر ، تابلوهای برق فشار قوی هم کاربرد دارد .
مدیرعامل کارخانه دی اکسید کربن شهرکرد افزود : محصول یخ خشک تولیدی کارخانه دی اکسید کربن شهرکرد برای مصارف صنعتی به ۱۶ استان کشور ارسال می شود . /ع


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. خان میرزایی:

    با سلام مدیریت محترم برای کسب نمایندگی در تهران چه گونه با شما تماس بگیریم با تشکر ۰۹۱۲۱۳۸۰۴۳۸

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.