تولید یک میلیون قطعه مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک

در جهت تولید فراورده های خام دامی سالم تر و در جهت اجرای هرچه بهتر طرح تضمین کیفیت فراورده های خام دامی و با توجه به رویکرد دامپزشکی در حمایت از این تولیدات، میزان تولید مرغ گوشتی بدون مصرف آنتی بیوتیک در استان سیر صعودی داشته است.

به گزارش ایانا رئیس اداره نظارت بربهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در آستانه ۱۴ مهرماه، روز ملی دامپزشکی با اعلام این مطلب اظهار داشت: هم اکنون در ۱۰ شهرستان استان خراسان رضوی ، با ظرفیت پرورشی در حدود یک میلیون قطعه جوجه کبابی و مرغ گوشتی بدون مصرف آنتی بیوتیک در هر دوره پرورشی، پروانه بهداشتی بهره برداری دریافت کرده اند.

دکتر جعفر عطارباشی افزود: ظرف مدت ۳ سال که از اجرای این طرح می گذرد، حدود ۳درصد ظرفیت پرورشی مرغ گوشتی استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند و امید آن می رود که در پایان سال، این ظرفیت به ۱۵ درصد افزایش پیدا کند.

وی گفت: به منظور گسترش فرهنگ مصرف مرغ بدون آنتی بیوتیک، امیدواریم استفاده از این محصول در رستوران ها، آشپزخانه های غذای آماده، بیمارستان ها، مراکز نگهداری سالمندان افزایش پیدا کند. عطارباشی از آمادگی اداره کل دامپزشکی استان برای بررسی درخواست ها در این مورد خبر داد و یادآور شد: دامپزشکی استان، آمادگی کنترل و نظارت بر مصرف این محصول در اماکن ذکر شده را دارد.

وی اعلام داشت: در ابتدای اجرای طرح در استان، مرغ گوشتی بدون مصرف آنتی بیوتیک، به صورت مداوم در بازار نبود اما هم اکنون با توجه به افزایش تولید این فرآورده، به صورت مستمر مرغ گوشتی تازه و کشتار روز، به صورت بدون مصرف آنتی بیوتیک در دسترس همشهریان عزیز می باشد و امید آن می رود که با اطلاع رسانی بیشتر در شهرستان های دیگر استان نیز فرهنگ استفاده از مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک گسترش یافته و این محصول بتواند در دسترس دیگر هم استانی ها نیز قرار گیرد.

عطارباشی یادآور شد با توجه به اهمیت امنیت غذایی، هشتم مهرماه مصادف با اولین روز از هفته دامپزشکی تحت عنوان«دامپزشکی و غذای سالم» نامگذاری شده است.

دام و طیور

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.