تولید ۱۳ سریال در شبکه یک

جام جم آنلاین: ۱۳ مجموعه تلویزیونی در شبکه یک در مرحله پیش‌تولید و نگارش است؛ سریال‌هایی همچون عصر پاییزی، نون خامه‌ای، نوشدارو، معمای شاه و فصل بی‌پروایی مجموعه‌هایی است که در مرحله پیش‌تولید قرار دارد.

همچنین سریال‌های زنان حماسه‌ساز، گذر از رنج‌ها، خانه امن، این است لبنان، پایتخت۲، آسمان هوای باران دارد و سبک زندگی، هفت سریالی است که در این شبکه در حال نگارش است.

ماجراهای نون خامه‌ای در یک عصر پاییزی

مجموعه تلویزیونی «عصر پاییزی» قرار است به معضلات اجتماعی و بخصوص بیکاری در سطح جامعه بپردازد. این سریال ۵۰ قسمتی به قلم سینا سعیدوزیر به‌نگارش درآمده و سعید اسدی، کارگردانی کار را به عهده گرفته است. «عصر پاییزی» هم اکنون در مرحله پیش‌تولید قرار دارد.

همچنین بهزاد هاشمی، تهیه‌کنندگی سریال «نون ‌خامه‌ای» را در ۴۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌‌ای به عهده دارد. این مجموعه در حال حاضر در مرحله پیش‌تولید قرار دارد.

کاظم راست‌گفتار، کارگردان این سریال قرار است ماجرای زندگی چند دانشجو را که در خوابگاه دانشجویی در تهران زندگی می‌کنند، روایت کند.

داستان نون خامه‌ای از آنجا آغاز می‌شود که جوانی روستایی به نام خداداد که می‌خواهد فیلمنامه‌نویس شود به دانشگاه می‌آید و به خوابگاه دانشجویی راه پیدا می‌کند.

جواد اردکانی و علی لدنی، کارگردان و تهیه‌کننده سریالی به نام «نوشدارو» هستند که قرار است برای شبکه یک تولید شود.

نویسنده این سریال که در مرحله پیش‌تولید قرار دارد، حمیدرضا سبحانی‌نژاد است و داستان آن مربوط به سال ۱۳۵۰ است که خفقان و دستگیری‌های کمیته مشترک ضدخرابکاری رژیم وابسته به پهلوی به اوج خود رسیده و ساواک، فعالیت‌های جوانان مبارز در گروه‌های چریکی را زیر نظر دارد. در این میان خواهر و برادری به نام الهه و یوسف که فرزندان یک جراح متخصص و معتبر قلب هستند و در تهران زندگی نسبتا مرفهی دارند به فعالیت‌های چریکی وارد می‌شوند و با خلع سلاح یک سرباز، در جریانی گرفتار می‌شوند که موضوع اصلی داستان را تشکیل می‌دهد.

لدنی تهیه‌کنندگی سریالی تاریخی به نام «معمای شاه» را نیز به‌عهده دارد. این سریال را محمدرضا ورزی، کارگردانی می‌کند.

تاکنون برخی بازیگران فاز اول سریال «معمای شاه» انتخاب شده‌اند. این سریال در ۴۵ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای برای پخش از شبکه یک تهیه می‌شود.

«فصل بی‌پروایی» را فریدون جیرانی در ۱۳ قسمت ۴۵دقیقه‌ای برای شبکه یک کارگردانی می‌کند. این سریال که در مرحله پیش‌تولید قرار دارد، روایتی است تاریخی از دوره پهلوی که قرار است در اطراف تهران و شهرستان‌های قزوین، ساوه و برخی شهرهای شمالی تصویربرداری شود.

گروه دکور این روزها مشغول ساخت و بازسازی دکورهای متناسب با زمان فیلمنامه است. سیدکمال طباطبایی، تهیه‌کنندگی این کار را به عهده دارد.

همچنین قرار است فیلم سینمایی «شور شیرین» به کارگردانی جواد اردکانی به سریالی پنج قسمتی تبدیل و برای پخش از شبکه یک سیما آماده شود. شور شیرین بخشی از مبارزات محمود کاوه و یارانش را در منطقه کردستان به نمایش می‌گذارد.

گذر از رنج‌ها با زنان حماسه‌ساز

فریدون حسن‌پور در حال نگارش مجموعه تلویزیونی «گذر از رنج‌ها» است که قرار است در ۴۰ قسمت تهیه شود. «گذر از رنج‌ها» شکل‌گیری انقلاب، دوران دفاع مقدس و سال‌های پس از جنگ تحمیلی را محور داستان خود قرار داده است. علی لدنی، تهیه‌کنندگی این سریال را نیز برعهده دارد.

گذر از رنج‌ها داستان زندگی زنی به نام دنیا را روایت می‌کند که به‌دلیل مشکلات اقتصادی پدر و از دست دادن مادر، مجبور به کار به عنوان خدمتکار می‌شود.

«این است لبنان» عنوان سریال دیگری است که در مرحله نگارش است. قرار است سیدروح‌الله حسینی و محمدرضا ابوالحسنی این سریال را کارگردانی کنند.

«پایتخت ۲» نیز ادامه سریال پایتخت است که نوروز ۹۰ از شبکه یک سیما پخش شد و مورد استقبال بینندگان قرار گرفت. محسن تنابنده نگارش این سریال را در ۱۵قسمت ۴۵ دقیقه‌ای آغاز کرده است.

این سریال روایتگر سفر خانواده باباپنجعلی و نقی به جنوب است. سری دوم مجموعه «آسمان همیشه ابری نیست» با عنوان «آسمان هوای باران دارد» نیز به تهیه‌کنندگی امیر پوررحمانی و با هدف حفظ و تحکیم بنیان خانواده‌ ایرانی در حال نگارش است.

هم‌اکنون نگارش این مجموعه ۲۶ قسمتی به قلم مینو فرشچی مراحل پایانی را پشت‌سر می‌گذارد. سریال «سبک زندگی» به تهیه‌کنندگی برزگر دانایی در ۱۳ قسمت درباره شیوه‌ای است که هر فردی در زندگی خود انتخاب می‌کند که در درجه اول آرامش و در درجه دوم کارآمدی لازم را در زندگی فردی و خانوادگی وی داشته باشد؛ حال آن که این فرد در نیمه راه متوجه اشتباه سبک زندگی‌اش می‌شود.

ناهید شریفی، سرپرست نویسندگان این سریال است و نرگس قاسمی، رستمیان و لوزا مهرگان از محققان تیم تحقیق و نگارش این سریال هستند.

همچنین دو سریال «خانه امن» و «زنان حماسه‌ساز» نیز در شبکه یک در حال نگارش است. «زنان حماسه‌ساز» که با مشارکت بسیج ساخته می‌شود، درباره ۱۳ زن است که کار بزرگی در جنگ انجام داده‌اند. قسمت اول این سریال به نام تونل به مرحله پیش‌تولید رسیده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.