تولید ۳۰ هزار تن تخم مرغ در فارس

۳۰ هزار تن تخم مرغ امسال در فارس تولید شد .

 

تولید 30 هزار تن تخم مرغ در فارس

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: دو میلیون و چهارصد هزار قطعه مرغ تخم گذار در ۳۰ واحد تولیدی استان مشغول فعالیت هستند .
دکترمحمدجعفر صادقی به مناسبت هفدهم مهرماه روز جهانی تخم مرغ افزود : پنج واحد پرورش پولت تخم گذار به ظرفیت ۵۸۰ هزار قطعه در استان فعالیت می کند .
وی تصریح کرد : واحدهای تولیدی استان در سال گذشته توانسته اند ۲۹ هزار تن تخم مرغ را برای مصرف شده اند .
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی فارس با بیان اینکه مصرف سرانه تخم مرغ در کشور معادل بیش از ده کیلوگرم برای هر نفر در سال است ، گفت : نیاز سالیانه تخم مرغ استان حدود ۴۸ هزار تن است که مقداری از آن را استانهای دیگر تولید می کنند .
دکترمحمد جعفر صادقی ادامه داد: ۱۰ واحد مرغ تخم گذار به ظرفیت ۴۰۰ هزار قطعه برای رفع کمبود تولید در سال جاری احداث می شود .
وی با بیان اینکه این واحدهای تولیدی بین ۳۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند ، گفت : پس از تامین تسهیلات بانکی مورد نیاز ، این واحدها تا اواخر سال جاری یا سال آینده به بهره برداری می رسند .
صادقی ، نوسان شدید قیمت نهاده های اولیه از قبیل ذرت و سویا را از جمله مشکلات پیش روی تولید تخم مرغ عنوان کرد و گفت : برای تنظیم بازار تخم مرغ باید با افزایش تولید ، تخم مرغ را به پودر تخم مرغ تبدیل کرد .
وی تصریح کرد : تخم مرغ یکی از کاملترین، ارزانترین و فراوان ترین غذاهاست که جایگاه مناسبی را در تغذیه انسان دارد و با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی می توان مصرف مناسب این ماده غذایی را در سفره مردم نهادینه کرد .

 


موسسه اطلاعات مرغداری – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.