تولید ۶۷ هزار تنی تخم‌مرغ در ماه جاری و کاهش قیمت آن

2-431.jpg

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار از کاهش قیمت تخم‌مرغ به کیلویی ۲۸۰۰ تومان خبر داد و پیش‌بینی کرد: ۶۷ هزار تن تخم‌مرغ در ماه جاری تولید شود.

سید فرزاد طلاکش در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: با توجه به عرضه‌ تخم‌مرغ ذخیره‌سازی شده در انبار‌ها قیمت این محصول از کیلویی ۳۲۰۰ تومان به ۲۸۰۰ تومان در مرغداری کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: قیمت برآوردی تولید تخم‌مرغ با اعمال ۱۰ درصد سود کیلویی ۳۲۰۰ تومان است لذا فروش به قیمت کمتر از این میزان برای تولید‌کننده زیان محسوب می‌شود.

طلاکش افزود: با توجه به این‌که تقاضا برای مصرف تخم‌مرغ افزایش یافته ذخیره‌ای از تخم‌مرغ در انبار‌ها نداریم اما تولید کافی است و به همین دلیل بوده که در شرایط افزایش تقاضا قیمت این محصول افزایش نیافته است.

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار با اشاره به این‌که بازار تخم‌مرغ براساس عرضه و تقاضا اداره می‌شود، خاطر نشان کرد: از نیمه شهریورماه تا ۲۰ مهرماه هرساله با توجه به افزایش مصرف تخم‌مرغ در صنایع غذایی قیمت این محصول نسبت به دیگر ایام سال مقداری افزایش می‌یابد.

وی از تولید ۳۳۵ هزار تن تخم‌مرغ تا پایان مرداد‌ماه خبر داد و پیش‌بینی کرد: در شهریورماه ۶۷ هزار تن تخم‌مرغ تولید می‌شود.

طلاکش با بیان این‌که ماهانه به‌طور میانگین ۶۷ هزار تن تخم‌مرغ تا پایان سال تولید می‌شود، تاکید کرد: تا پایان سال تولید این محصول کاملا جوابگوی تقاضا و بازار مصرف خواهد بود.

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار میزان خسارت صنعت مرغ تخم‌گذار از ابتدای سال تا پایان مرداد‌ماه را ۳۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این خسارت ناشی از کمتر‌بودن قیمت خرید از هزینه‌ تمام شده تولید است.

وی اعلام کرد: تا پایان سال ۸۵۰ هزار تن تخم‌مرغ تولید شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.