تولید، توزیع و مصرف سه ضلع ناهمانگ اقتصاد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

یک کارشناس اقتصادی گفت: هم‌اکنون تولیدکنندگان تخم‌مرغ در کشور با مشکلات زیادی مواجه هستند اما با این وجود یارانه‌ای به آن تعلق نمی‌گیرد.

غلامحسین طاهری در گفتگو با خبر نگار اقتصادی باشگاه خبرنگاراناظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی و سازمان بازرگانی برنامه‌ریزی مدونی برای بخش تولید ندارند و با این شرایط پیش‌بینی می‌شود مرغ نیز ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش قیمت یابد.طاهری با اشاره به اینکه قرار بود برخی از نهادها برای رفع زیانشان مجوز صادرات بگیرند گفت: متاسفانه این امر عملی نشد و شرایط موجود مشکلات تولیدکنندگان را دو چندان کرد.

وی با بیان اینکه نگهداری تخم‌مرغ از فصل پائیز تسهیل می‌شود، گفت: تخم‌مرغ هم اکنون با قیمت‌ تمام شده واحد تولیدی به بازار عرضه می‌شود که این موضوع موجب تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی شده است و این واحدها سرمایه‌شان را در جای دیگری با سود بالاتر صرف کرده‌اند.

این کارشناس اقتصادی در ادامه با تاکید بر اینکه سه ضلع تولید، توزیع و مصرف در ایران هماهنگ نیستند گفت: در ایران هم‌زمان با تولید و توزیع محصول، واسطه‌ها شروع به خودنمایی در بازار می‌کنند و حضور آنها در بازار میوه و مرغ بسیار پر رنگ است.

وی افزود: واسطه‌ها با تعبیه سردخانه‌هایی، اقدام به نگهداری این محصولات می‌کنند تا در زمان سودآوری، به بازار عرضه کنند.

وی تاکید کرد: لازم است سه ضلع تولید، توزیع ومصرف با یکدیگر هماهنگ شوند تا دیگر شاهد واسطه‌گری در بازارهای کشور نباشیم.

انتهای پیام/

– .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.