تولیدات محصولات آشپزخانه و حمام بیشتر مصرف داخلی دارد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

امینیان گفت: رقم صادرات تولید محصولات سونا، استخر، جکوزی، و محصولات آشپزخانه بسیار پایین است و بیشتر نیاز داخلی را جواب می‌دهد و برخی صادرکنندگان در این زمینه بسیار محدود فعالیت می‌کنند.

 فرهاد امینیان، مدیر انجمن تولیدکنندگان استخر، سونا، جکوزی و محصولات آشپزخانه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت:‌رقم صادرات تولید محصولات سونا، استخر و جکوزی و محصولات آشپزخانه بسیار پایین است و برخی صادرکنندگان در این زمینه بسیار پایین است و برخی صادر کنندگان در این زمینه بسیار محدود فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: افزایش طی یک سال اخیر سبب شده ما در این زمینه واردات نداشته و با توجه به حجم محصولات زیر تمایل به خرید داخلی افزایش یافته است.

این مدیر انجمن با اشاره به این که تولیدات در سال ۸۹ از نظر ارزش ۳ میلیارد دلار بوده است گفت:‌ ما هر سال شاهد رشد ۱۰ درصدی محصولات زیر هستیم که ارزش بازار داخلی این محصولات در حال حاضر ۴/۵ میلیارد دلار بوده است.

امینیان با بیان این که ۷۰ استخر و حمام تولید داخلی بوده گفت: سون؟ ۵ درصد آن نیز در داخل تولید می‌شود و بیشتر تجهیزات از خارج وارد می‌شود.

این مدیر انجمن همچنین گفت: نمایشگاه امسال که با حضور ۲۰ شرکت خارجی آغاز شده نشان دهنده گسترش و پیشرفت تولیدات این حوزه در طول سالهای اخیر بوده است.

انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.