تولید انواع خودرو افزایشی شد

طبق آخرین آمار اعلام شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در تولید بیشتر انواع خودروها، رشد تولید دیده می‌شود؛ در میان آمارها تنها میزان تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون با افت تولید ۱۰ درصدی مواجه شده‌ است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، براساس گزارش عملکرد تولیدی انواع خودروها طی شش ماهه اول امسال، به ترتیب کمباین (ماشین‌های برداشت محصولات دانه‌دار کشاورزی)، وانت، انواع سواری و تراکتور رشد تولید و اتوبوس، مینی‌بوس و ون کاهش تولید داشته‌اند.

در مدت مذکور سال جاری ۴۱۴ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو سواری تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۴۸ هزار و ۲۰۰ دستگاه بوده، رشد ۱۹ درصدی را ثبت کرده است.

همچون روال چند سال اخیر که آمار تولید وانت‌ها روندی مثبت داشته و همیشه افزایشی پیش رفته است، تولید این نوع خودرو در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد تولید ۳۹.۴ درصدی داشته و از ۲۸ هزار و ۳۵۴ دستگاه تولید شده در شش ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸، میزان تولید را به ۳۹ هزار و ۵۲۱ دستگاه در نیمه نخست امسال رسانده است.

در مدت مذکور سال جاری، با تولید ۲۶۷ دستگاه کمباین، این مدل خودروها با افزایش ۴۱.۳ درصدی تولید مواجه شده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته میزان تولید کمباین ۱۸۹ دستگاه بوده است.

بر اساس این گزارش، کمترین رشد تولید مختص خودروها تراکتور است که از ۹۰۶۴  دستگاه تولید شده در شش ماهه ابتدایی سال جاری به ۹۱۵۷  دستگاه در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۹  رسیده و رشد یک درصدی را تجربه کرده است. این در حالی است که تا پیش از این، براساس آمار تولید پنج ماهه انواع خودروها، تولید تراکتورها، نسبت به پنج ماهه ابتدایی سال گذشته کاهشی بوده است.

در مقابل آمار تولید انواع خودروها نشان می‌دهد که در نیمه نخست سال جاری، تعداد اتوبوس، مینی‌بوس و ون های تولیدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

در شش ماه ابتدایی سال جاری، ۸۱۹ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون تولید شده است که در مقایسه با ۹۱۳ دستگاه تولید شده در مدت مشابه سال گذشته، افت ۱۰.۳ درصدی تولید را نشان می‌دهد.  

علاوه بر این، لازم به ذکر است که میزان تولید لاستیک خودرو نیز در شش ماه نخست سال ۱۳۹۹ نسبت به همین ایام در سال گذشته که ۱۰۱ هزار و ۴۰۰ تن بوده است، به ۱۳۱ هزار و ۴۰۰ تن رسیده و رشد ۲۹.۵ درصدی را رقم زده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.