تولید بنزین از شازند ۲برابر می‌شود/ کاهش ۲۶درصدی مصرف نفت‌کوره

۳۰م دیماه ،

مدیر عامل شرکت پالایش و نفت امام خمینی (ره) شازند با اعلام خبر کاهش استفاده از سوخت نفت کوره در پالایشگاه امام خمینی شازند از ۳۰ درصد به کمتر از هشت درصد گفت: تا هفته آینده تولید بنزین از هشت میلیون لیتر به ۱۶ میلیون لیتر افزایش و نفت کوره از ۱۱ میلیون لیتر به دو میلیون لیتر کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدعلی اکبر میرقادری با بیان این‌که وقتی نفت پالایشگاه از ۳۰ درصد به کمتر از هشت درصد می رسد و میزان تولید بنزین، گازوئیل، گاز مایع و پروپیلن افزایش پیدا می کند به این معنی است که پالایشگاه به حاشیه سود رفته است، اظهار کرد: امروزه دیگر معنا ندارد که پالایشگاهی با ۳۰ درصد نفت کوره کار کند.

وی با تاکید بر این‌که پالایشگاه امام خمینی شازند الگویی برای تمام پالایشگاه‌ها است، گفت: امروز این پالایشگاه درصد سوخت مصرفی خود را نسبت به نفت خام از هفت درصد به پنج درصد رسانده است. انرژی مصرفی در پالایشگاه از صد هزار کیلوکاری به ۸۰ هزار کیلوکاری رسیده و میزان هدر رفت از ۲٫۵ درصد به ۱٫۵ درصد کاهش یافته است.

بهره برداری از پالایشگاه سبز

مدیر عامل شرکت پالایش و نفت امام خمینی (ره) شازند با بیان این‌که پالایشگاه امام خمینی شازند، پالایشگاه سبز است گفت: این پالایشگاه ‌ حدود چهار میلیارد دلار در سال درآمد و قریب به سال برگشت سرمایه دارد.

میرقادری با اشاره به ویژگی‌های پالایشگاه گفت: پالایشگاه امام خمینی شازند بزرگترین پروژه صنعت نفت خاورمیانه است و بزرگترین واحد RFCC جهان امروز در پالایشگاه شازند راه اندازی شده و می‌شود.

بهره برداری از آخرین مرحله پالایشگاه امام خمینی

وی با بیان این‌که تا انتهای این هفته آخرین مرحله پالایشگاه راه اندازی می گردد گفت: میزان تولید بنزین ۴٫۵ میلیون لیتر اکنون به هشت میلیون لیتر رسیده و تا پایان هفته به ۱۶ میلیون لیتر می رسد.

مدیر عامل شرکت پالایش و نفت امام خمینی (ره) شازند خاطرنشان کرد: ظرفیت پالایشگاه از ۱۶۰ هزار بشکه در فاز اول به ۲۵۰ هزار بشکه رسیده و در آینده نزدیک به ۳۰۰ هزار بشکه می رسد.

میرقادری تاکید کرد:‌تولید گوگرد از ۶۰ تن در روز تا هفته آینده به ۷۰۰ تن در روز می‌رسد.

وی با تاکید بر این‌که تمام تولیدات پالایشگاه امام خمینی شازند دارای استاندارد یورو ۴ و یورو ۵ می باشند گفت:‌ نفت کوره را در پالایشگاه از مرز ۱۱ میلیون لیتر به دو میلیون لیتر کاهش می دهیم که باید توجه داشت این دو میلیون لیتر نفت کوره پاک و قابل مصرف در تمام صنایع به عنوان نفت کوره مرغوب خواهد بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.