تولید خودرو بدون ایربگ همچنان ادامه دارد

۰۷م آذر ،

در حالیکه مهلت قانونی برای تجهیز محصولات به استاندارد ایربگ از ابتدای مهر ماه امسال پایان یافته، معاون سازمان ملی استاندارد از امکان شماره گذاری خودروهای فاقد ایربگ سایپا تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، استاندارد نصب ایربگ بر خودروهای تولیدی از سال قبل اجباری شده که اجرای آن بنا به درخواست خودروسازان تا ابتدای مهرماه امسال به تعویق افتاد.

اما گویا این مهلت قانونی تعیین شده برای گروه خودروسازی سایپا کافی نبوده و با پایان یافتن آن مدیرعامل این شرکت از مهلتی دوباره برای تجهیز همه محصولات به استاندارد ایربگ خبر داد. 

هرچند رییس سازمان استاندارد در واکنش به این اظهار نظر بر اجباری شدن نصب کیسه هوا و عدم شماره گذاری خودروی بدون ایربگ تاکید کرد اما چندی بعد معاون نظارت بر احرای استاندارد از رفع مشکل شماره گذاری محصولات بدون کیسه هوا خبر داد.

بهادر کاظمی در این خصوص تصریح کرد: بر اساس مصوبه مراجع ذیصلاح تا پایان امسال کلیه محصولات فاقد ایربگ سایپا شماره گذاری می شوند. 

وی افزود : بر این اساس مقرر گردید تا تمامی خودروهای تولیدی ایکس ۱۰۰ سایپا به تدریج تا پایان امسال مجهز به ایربگ و به بازار عرضه شوند.

معاون سازمان استاندارد اظهار داشت: بدین ترتیب تا پایان امسال ،ارتقاء تدریجی استانداردها ادامه یافته به طوری که هم اکنون بخشی از خودروهای تولیدی سایپا با ایربگ تولید می شوند و باید تا پایان امسال این عدد به صد درصد افزایش یابد.

 وی در ادامه به انتشار یافتن خبری نادرست در این ارتباط پرداخت و تاکید کرد : مصاحبه ای در یکی دو روز قبل در خصوص عدم شماره گذاری خودروهای فاقد ایربگ سایپا از رییس سازمان استاندارد انتشار یافت مربوط به صحبت های ایشان در قبل بوده ، به طوری که تا این زمان شماره گذاری خودروهای فاقد کیسه هوای سایپا متوقف بود در حالی که هم اکنون بر اساس این مصوبه تا پایان امسال این منع برداشته شده است و شرکت سایپا تا اواخر سال ۹۱ فرصت دارد که به تدریج تمامی محصولات پراید خود را با ایربگ تولید و به بازار عرضه کنند.

 وی تاکید کرد : بر اساس این مصوبه از سال آینده، کلیه خودروهای فاقد ایربگ شماره گذاری نخواهند شد./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.