تولید خودرو درهند افزایش یافت

به گزارش ایرنا دربین انواع خودروهای تولیدی در هند ، سهم انواع موتورسیکلت ها، خودروهای سواری، خودروهای سه چرخه و خودروهای تجاری به ترتیب ۷۶ درصد، ۱۵ درصد، ۴ درصد و ۴ درصد است و فروش داخلی این خودرها درطول سال مالی ۲۰۱۲-۲۰۱۱ در مقایسه با سال مالی قبل از آن به میزان ۱۲٫۲۴ درصد افزایش یافته و به بیش از ۱۷ میلیون دستگاه رسید.

براساس آمار و ارقام منتشره از سوی انجمن خودروسازان هند (Society of Indian Automobile Manufactures-SIAM)دراین بین سهم بخش خودروهای عمومی مسافری در این مدت به میزان ۴٫۶۶ درصد و بخش خودروهای سواری به میزان ۲٫۱۹ درصد و بخش خودروهای شخصی به میزان ۴۷/۱۶ درصد رشد کرد.

فروش خودروهای سواری در هند در طول سال مالی ۲۰۱۲-۲۰۱۱ برای اولین بار در تاریخ خودروسازی این کشور از دو میلیون دستگاه در طول یک سال مالی فراتر رفته است .

فروش خودروهای تجاری در طول سال مالی ۲۰۱۲-۲۰۱۱ در مقایسه با سال مالی ۲۰۱۱-۲۰۱۰ به میزان ۱۸٫۲۰ درصد افزایش یافت و فروش خودروهای تجاری متوسط و سنگین نیز به میزان .۹۴ درصد و فروش خودروهای تجاری سبک به میزان ۲۷٫۳۶ درصد افزایش یافت.

فروش انواع موتورسیکلت ها در هند در طول سال مالی ۲۰۱۲-۲۰۱۱ در مقایسه با سال مالی قبل از آن به میزان ۱۴٫۱۶ درصد افزایش نشان می دهد.

دراین بین سهم صادرات انواع خودرو درهند دراین مدت با ۲۵٫۴۴ درصد افزایش در مقایسه با سال مالی قبل از آن به حدود سه میلیون دستگاه رسید که سهم صادرات خودروهای عمومی ،خودروهای تجاری، خودروهای سه چرخه و موتورسیکلت ها در این مدت به ترتیب به میزان ۱۴٫۱۸ درصد ۲۵ درصد، ۳۴٫۴۱ درصد و ۲۷٫۱۳ درصد رشد کردند.

صادرات خودروهای سواری از هند در طول سال مالی ۲۰۱۲-۲۰۱۱ برای اولین بار در تاریخ این کشور از نیم میلیون دستگاه در طول یک سال مالی فراتر رفت.

اما براساس آمار و ارقام منتشره از سوی انجمن خودروسازان هند در ماه مه سال جاری میلادی فروش خودرو در هند در طول ۲٫۷۸ درصد رشد داشته که کمترین میزان رشد در طول هفت ماه گذشته است.

گفته می شود رشد ناچیز در فروش خودرو در هند در سال جاری ناشی از نرخ بالای بهره بانکی و افزایش قیمت بنزین در این کشور است.

مدیرکل انجمن خودروسازان هند چندی قبل در گفت و گو با خبرنگاران در دهلی نو، گفت: این کمترین رشد از اکتبر سال گذشته تاکنون، زمانی که فروش خودرو شاهد یک کاهش ۲۳٫۷۷ درصدی شد، می باشد.

‘ویشنو ماتهور’افزود: نرخ های بهره، برخلاف انتظار، کاهش نیافته و این نرخ ها همچنان بالا هستند و قیمت بالای بنزین نیز بر فروش خودرو تاثیر گذاشته است. جو کلی در بازار بسیار منفی است.

در بخش خودروهای سواری، فروش ماروتی-سوزوکی، بزرگترین شرکت خودروسازی هند با ۵٫۹۴ درصد کاهش به ۷۲ هزار دستگاه رسید.

بااینحال، فروش شرکت هیوندای موتور با ۳٫۰۳ درصد افزایش به بیش از ۳۱ هزار دستگاه دستگاه و فروش شرکت ‘تاتا موتورز’ با ۶٫۷۰ درصد افزایش به بیش از ۱۷ هزار دستگاه صعود کرد.

فروش همه انواع خودرو در ماه مه با ۱۰٫۵۲ درصد افزایش در مقایسه با آن در طول همین ماه در سال گذشته به یک میلیون ۵۱۳ هزار دستگاه بالغ شد.

انجمن خودروسازان هند گفت که فروش خودروهای تجاری در طول ماه می با ۹٫۱۲ درصد افزایش در مقایسه با آن در طول همین ماه در سال گذشته به ۶۲ هزار دستگاه رسید.

به هرحال صنعت خودرو سازی هند به رغم رکود این صنعت در سطح جهانی ،بواسطه بازار بزرگ مصرف در داخل هند و برخورداری از توان صادرات به کشور های مجاور، صنعتی پیشرو دراین کشور محسوب می شود.

اساق **۲۱۶۴**۵۸۹**۵۹۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۸۷۰۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.