تولید داروی ضد “ایدز”/شرکت های “دانش بنیان” گام های موفقیت را در نوردیدند

اردیبهشت ۱۴۰۳

محققان از موفقیت آمیز بودن داروی ضد “ایدز” تولید یک شرکت “دانش بنیان” داخلی خبر داده به طوری که نتایج شگفت انگیزی را برروی موشهای آزمایشگاهی در برداشته است.

به گزارش خبرنگار فناوری نوین باشگاه خبرنگاران؛ محققان موفق به تولید داروهای بسیار اثر بخش ضد ایدز شدند.

پژوهشگران ، که چندین سال است برروی دارویی برای بیماران ایدز تولید کرده ،اخیراً موفق به بهبود شرایط این دارو و افزایش اثر بخشی آن روی سلول های کشت شده در آزمایشگاه شدند.

پژوهشگران این دارو را به عنوان بهترین گزینه برای درمان ایدز نام برده که موفقیت های سرشاری را با تولید این نانو دارو به دنبال داشته است.

این شرکت اعلام داشته انگیزه های تازهی برای داروی ضد ایدز خود یافته که در صورت وارد شدن به بدن بیمار می تواند بازدارندگی در برابر دو نوع ویروس مختلف از نوع HIV-I در محیط کشت آزمایشگاهی ایجاد کند.

پژوهشگران از نتایج موفقیت آمیز این دارو خبر داده که بیشترین تأثیر را نسبت به نمونه های مشابه داشته و مطابق با استانداردهای موجود از بیمار در برابر ویروس ها حفاظت می کند.

پژوهشگران این شرکت معتقد می باشند استفاده از ترکیباتی که به گیرنده های سلولی متصل می گردد راهبرد مناسبی برای تولید داروهای ضد ایدز است به طوری که با تزریق آن از گسترش ایدز ممانعت به عمل خواهد آمد.

این دارو تاکنون در آزمایشگاه های شرکت برروی موشهای آلوده امتحان و تست به عمل آمده، به طوری که نتایج شگفت انگیزی را به دنبال داشته است./ع۲

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.