تولید زغال زیستی از پسماندهای گیاهی و حیوانی

۱۵ام بهمن ،

علی محرک- مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جزئیات این دستگاه اظهار داشت: دستگاه طراحی شده قادر به جمع آوری، پیش فرآوری و ساخت و تولید زغال است.

وی با بیان اینکه این دستگاه از طریق یک تراکتور حرکت می‌کند، افزود: با حرکت خود پسماندهای گیاهی و حیوانی را جمع آوری و تولید زغال می‌کند.
 

محرک با تاکید بر اینکه فرآیند تشکیل زغال در این دستگاه همانند فرآیند طبیعی تشکیل زغال در طبیعت است، ادامه داد: این دستگاه در یک فرآیند کوتاه مدت با فشار پیوسته و دمای بالا زغال تولید می‌کند.
 

مجری طرح در این باره توضیح داد: بر اثر دمای بالا و فشار پیوسته این دستگاه، لیگنیت گیاه که دارای بافت‌های آوندی است، ذوب و تبدیل به لایه‌هایی نزدیک به اتانول می‌شوند.
 

وی میزان دما را ۲۰۰ درجه سانتیگراد و میزان فشار را ۷۰۰ مگاپاسکال ذکر کرد و یادآور شد: زغالی که از این طریق به دست می‌آید دارای لایه‌های اتانول است و سبب می‌شود در حین سوختن گازهای دی‌اکسید کربن و هیدروژن تولید ‌کند.
 

محرک کم بودن پسماندها را از مزایای دستگاهی طراحی شده نام برد و اضافه کرد: از آنجایی که در این زغال به جای کربن اتانول موجود است اتانول در هنگام سوختن به هیدروژن تبدیل می‌شود در انتهای فرآیند سوختن تنها خاکستر برجای می‌ماند.
 

وی با بیان اینکه در این دستگاه هر نوع پسماند گیاهی و حیوانی را می‌توان وارد کرد، یادآور شد: بهترین پسماند برای تولید زغال پسماندهای گیاه نیشکر است که دارای بافت‌های شیرین است و راحت‌تر و غنی‌تر می‌تواند تبدیل به اتانول شود.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.