تولید مجدد پیکان طنز تلخ صنعت خودرو

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران با انتقاد از صحبت‌های صورت گرفته مبنی بر احتمال تولید مجدد خودرویی مانند پیکان در شرایط تحریم این صنعت، معتقد است: بیان چنین صحبت‌هایی طنز تلخ صنعت خودرو است.

محمدرضا نجفی منش اظهار کرد: راهکار مقابله با تحریم تازه آمریکا، نه تولید خودرویی مانند پیکان بلکه تلاش برای حفظ منافع صنعتی جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان است زیرا تحریم اخیر مشکل دیگری را به مشکلات داخلی و خارجی صنعت خودرو اضافه خواهد کرد.

وی با بیان این‌که آمریکا در اقدامی زورگویانه شرکت‌های فعال در سطح جهان را تهدید کرده که از همکاری با صنعت خودروی ایران اجتناب کنند، خاطرنشان کرد: در این شرایط بعضی از شرکت‌های بزرگ قطعه‌سازی دیگر امکان همکاری با صنعت خودروی ایران را نخواهند داشت. نمونه آن نیز شرکت‌های کره‌ای می باشند که در نامه‌های رسمی خود این موضوع را اعلام کرده‌اند.

 

 

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: در این شرایط به جای بیان صحبت‌هایی چون امکان تولید مجدد پیکان با تکنولوژی پایین‌تر برای تطابق با شرایط تحریم، باید از اتخاذ رویکرد فعالانه‌ای برای لغو و خنثی سازی تحریم‌های تازه سخن گفت.

وی افزود: در این زمینه کارگزاران سیاسی کشور باید مقتدرانه در جهت رفع تحریم‌ها تلاش کنند به‌گونه‌ای که منافع صنعتی جمهوری اسلامی ایران با تولید بهترین و با کیفیت‌ترین کالاها در سطح جهان حفظ شود.

نجفی‌منش با بیان این‌که در شرایط فعلی بعضی اشخاص در داخل کشور باید از اقدامات خود بر ضد صنعت خودرو دست بردارند، تصریح کرد: هم‌اکنون تحریم‌های خارجی در حد لازم مشکل‌زا شده‌اند و دیگر لازم نیست در داخل کشور نیز با این صنعت و اشتغال یک میلیونی آن برخورد شود.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی دولت تازه باید با اقدامات ضربتی چون ارائه تسهیلات، گشایش ال‌سی با ۳۰ درصد نقدینگی و تعیین تکلیف قیمت‌گذاری خودروها بخشی از مشکلات فعلی این صنعت را حل کند.

پایان خبر/

تاریخ ارسال : چهارشنبه ۱۲ تیرماه
ساعت ارسال : ۰۹:۳۵


Machinemag.com News
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.