تولید مقالات پزشکی در ایران ۱۰ برابر شده است

دکتر ˈمحمود شبستریˈ روز دوشنبه در ˈهمایش تولید علمˈ در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: بیشترین جهش علمی دنیا در سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ میلادی مربوط به کشور ایران بوده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در بخش افزایش تولید مقالات علمی در سال ۲۰۱۱ میلادی با ۲۰ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن رتبه نخست دنیا را به دست آورد.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: یک درصد از تولیدات علمی جهان و ۳۵ درصد از تولیدات علمی خاورمیانه مربوط به ایران است و هم اکنون شش دانشمند ایرانی عضو ˈجمعیت دانشمندان یک درصد جهانˈ هستند که یکی از آنان از اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه با بیان اینکه این دانشگاه در رتبه دوم پس از دانشگاه تهران قرار دارد، افزود: هم اکنون هفت هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشغول تحصیل هستند.

دکتر شبستری گفت: جهاد علمی فقط به تولید مقاله ختم نمی شود بلکه تلاشی است که در جهت رفع نیازها و افزایش معرفت و شناخت صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: در این راستا شرکتهای دانش بنیان و صندوقهای حمایتی در کشور، توسعه یافته و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با تاسیس صندوق حمایتی از اجرای طرحهای منجر به محصول حمایت می کند.

رییس ˈفدراسیون جهانی جراحان اعصابˈ نیز در این همایش گفت: هیچ سلاحی قدرتمندتر از مغز متفکر نیست زیرا یک مغز متفکر می تواند به راحتی تمام دنیا را تسخیر کند.

پروفسور ˈمجید سمیعیˈ افزود: دانشجویان آینده ساز ایران هستند لذا اساتید باید همه تلاش خود را در تغذیه و پرورش اذهان دانشجویان جهت تولید علم بکار گیرند.

وی گفت: ایران منشا و پایه گذار تمامی پیشرفتهای علمی دنیا بوده و ملت ایران با دارا بودن مغزهای خلاق و متفکر باید اینک پرچمدار تولید علم در دنیا باشد.

رییس فدراسیون جهانی جراحان اعصاب در ادامه به بیان فعالیتها و پیشرفتهای چشمگیری که در زمینه جراحی مغز و اعصاب در جهان صورت گرفته پرداخت و ˈکشف راه‌ حلهای جدید برای تومورهای قاعده جمجمهˈ را مهمترین کشف علمی خود در زمینه مغز و اعصاب عنوان کرد.

پروفسور سمیعی همچنین برگزاری نخستین کنگره جهانی قاعده جمجمه در سال۱۹۹۲ میلادی با حضور هزار و ۵٠٠ متخصص از ۵۵ کشور جهان در شهر هانور آلمان، تاسیس مرکز علوم اعصاب (Institute Neuroscience) در کشور آلمان و همچنین آغاز ساخت بزرگترین مرکز علوم اعصاب جهان در تهران را از دیگر فعالیتهای خود ذکر کرد.

همچنین در پایان این همایش مقام ˈاستاد افتخاریˈ دانشگاه علوم پزشکی مشهد به پروفسور سمیعی اعطا شد.

ˈهمایش تولید علمˈ با حضور جمعی از اساتید جراح مغز و اعصاب از کشور آلمان و شماری از اساتید دانشگاه تهران در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.ک/۲

۷۵۰۵/۶۶۴

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.